Kutsenits hos Dacke Buss - med slovenska regplåtar!

Startat av Sundås, 14 januari 2009, 18:25:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Ingen vidare skönhet direkt.. Dock är det inte den här bussen som ska gå hos dem sen. Det här är en demobuss man kör med tills den ordinarie är levererad, och ja, man kör med den slovakienregistrerad. :) Det kommer dock bli en av samma modell.. Trafikerar linje 651 eller 652 (tror det är 651.)

Den kommer med all säkerhet ha KLT-lack också.





// Sundås
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Cyklisten

Jag minns att det var något speciellt med denna modell, minns dock inte riktigt vad, något med drivningen eller växellådan iaf. Någon som vet mera?

novak

Bara för att märka ord så är den inte Slovakisk registrerad utan Slovensk  (inte för d e så viktigt)
jag är nämligen från staden Murska Subota som MS står för :D kul att dom kör en sån i sverige :D

Sundås

Citat från: novak skrivet 14 januari 2009, 21:09:19 PM
Bara för att märka ord så är den inte Slovakisk registrerad utan Slovensk  (inte för d e så viktigt)
jag är nämligen från staden Murska Subota som MS står för :D kul att dom kör en sån i sverige :D

Tack! Rätt ska vara rätt. Fick sagt till mig att den var slovakisk, trodde blint på det ;) Eftersom det står SL på EU-skylten..

Vad har då Slovakien för bokstäver på sina skyltar?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Möllers

ingen bild bak ifrån bussen liggnar en Mercedes typ.

Erol

Citat från: Sundås skrivet 14 januari 2009, 21:21:26 PM
Tack! Rätt ska vara rätt. Fick sagt till mig att den var slovakisk, trodde blint på det ;) Eftersom det står SL på EU-skylten..

Vad har då Slovakien för bokstäver på sina skyltar?

Tittade på wikipedia och fick fram SK, men är osäker

Sundås

Citat från: Mattias Möller. skrivet 14 januari 2009, 21:25:03 PM
ingen bild bak ifrån bussen liggnar en Mercedes typ.

Nix, tog ingen bild bakifrån.. Har interiörbilder men orkade inte lägga ut dem. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

novak

slovenien har SLO oet ser man knappt men jag vet att det är MS skyltar från Murska subota
http://www.policija.si/portal_en/organiziranost/pu/slike/slo-ms.gif

Rätt slovakien har SK dom är rätt lika fast bokstäverna är smalare och större och har också efter stad, och vad jag vet finns ingen stad i slovakien med regskyltar som passar in på MS

http://images.avto.net/2304607/1.jpg



Sundås

Citat från: novak skrivet 14 januari 2009, 21:35:45 PM
slovenien har SLO oet ser man knappt men jag vet att det är MS skyltar från Murska subota
http://www.policija.si/portal_en/organiziranost/pu/slike/slo-ms.gif

Rätt slovakien har SK dom är rätt lika fast bokstäverna är smalare och större och har också efter stad, och vad jag vet finns ingen stad i slovakien med regskyltar som passar in på MS

http://images.avto.net/2304607/1.jpg




SLO kunde ju också varit Slovakien.. Varför kan inte alla länders namn skilja sig mer än de gör.. ;) Skapar bara förvirring!
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Niklas Bygdestam

Citat från: Sundås skrivet 14 januari 2009, 21:37:24 PM
SLO kunde ju också varit Slovakien.. Varför kan inte alla länders namn skilja sig mer än de gör.. ;) Skapar bara förvirring!

Både i Slovakien och Slovenien är de vana vid denna förväxling
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

du är latare än mig ju klart du ska visa dom interiörbilderns tycker jag  ;)

Erol


novak

Jo men d e fler som vet var slovakien ligger än slovenien
slovenien är mindre än uppland d e mega litet :D. Om ngn frågar mig "vart kommer du ifrån" så säger man "slovenien" då säger alla "jassåååå bratislava!!" haha mhmmmmmmm...

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Niklas Bygdestam

Citat från: novak skrivet 14 januari 2009, 21:43:42 PM
Jo men d e fler som vet var slovakien ligger än slovenien
slovenien är mindre än uppland d e mega litet :D. Om ngn frågar mig "vart kommer du ifrån" så säger man "slovenien" då säger alla "jassåååå bratislava!!" haha mhmmmmmmm...

Sloveniens yta är 20 273 km² och Upplands yta är 12 676 km²

Vilket är mest känt i Sverige då? Det beror nog på vem man frågar. Men Slovenien är för många fortfarande mest känt som en del av fd Jugoslavien
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.