En 50XX-buss hos Swebus

Startat av virtual1, 07 januari 2009, 19:42:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Rätt bra bild hade du stativ där  ???

jocke

Nepp, använde en lykstolpe att stödja mot :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Cyklisten

Nu ska jag hålla mig till en-bild-per-tråd-regeln... 2006-02-03, då var det redan Arriva som var trafikutövaren på dessa linjer, men ett par Swebusvagnar kunde man fortfarande stöta på i rusningstrafik.


Staffan Sävenfjord

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Jan

Citat från: Patrik skrivet 07 januari 2009, 20:51:40 PM


Finns samtliga i Skåneserien 5065-5090 i Dalarna förrutom 5078-88 som gick på export till Norge?
I branschen 37 år

Jan

Citat från: Sundås skrivet 07 januari 2009, 19:50:25 PM
En destination som bara finns under sommaren (tror jag?)



Kör Kalmar med denna och systern 5093 än?
I branschen 37 år

Walter

Citat från: Jan skrivet 08 januari 2009, 13:41:29 PM
Finns samtliga i Skåneserien 5065-5090 i Dalarna förrutom 5078-88 som gick på export till Norge?

Ja om ingen flyttats på sistone
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Jan skrivet 08 januari 2009, 13:44:09 PM
Kör Kalmar med denna och systern 5093 än?

Ja även 5091 finns där ett tag till. När alla MAN är itrafik får vi se vad som händer med alla gamla Rasken bussar. Några ska till expresslinjerna i gamla Skaraborg och några ska till Norge, i övrigt okäntför mig.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

j-a

Citat från: Cyklisten skrivet 08 januari 2009, 05:37:39 AM
Nu ska jag hålla mig till en-bild-per-tråd-regeln... 2006-02-03, då var det redan Arriva som var trafikutövaren på dessa linjer, men ett par Swebusvagnar kunde man fortfarande stöta på i rusningstrafik.


5070 finns numera i Malung :)


Bussmicke

Fiskarheden ja, den depån har irriterat mig många gånger.
Var det nån buss man saknade så nog f*n var den där..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Erret

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2009, 23:46:43 PM
Fiskarheden ja, den depån har irriterat mig många gånger.
Var det nån buss man saknade så nog f*n var den där..
Gör som jag, ta en tur till Sälen (Malung) under den varma tiden, Marc är ju där när "isen ligger", en rundtur mellan orterna Malung, Särna, Idre och Älvdalen för att senare hamna i Mora för slutligt hemfärd stärker både kropp och skäl, att sedan det blir mycket jobb vid datorn hemma kan nog bara bero på hur många tusen bilder du tog.

j-a

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2009, 23:46:43 PM
Fiskarheden ja, den depån har irriterat mig många gånger.
Var det nån buss man saknade så nog f*n var den där..
Fick du Busslink 8260,8671 på bild någon gång,dom var ju oftast där oppe när du var i Malung ;)

Bussmicke

Kommer inte ihåg om just dem men 8260 hade jag sedan Piteå.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.