Att bli omkörd....

Startat av a32, 13 juli 2007, 22:37:49 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

a32


Copyright a32

Att bli omkörd är väl inte alltid så kul..men är det av sådana här så går det bra.
Att dom vågar trots alla vägkameror på denna vägsträcka  :o

Först Swebus Express Volvo 9700 nr 6224 på Linje 888 sedan hängde PTS Scania Irizar XOD 899 som körde åt Swebus Express.

/a32   ;)

Niklas Bygdestam

Helt klart tycker jag att Irizaren är den snygga av dessa två bussar

Men var är detta någonstans? Vilken väg är det?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

a32

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 13 juli 2007, 23:13:31 PM
Helt klart tycker jag att Irizaren är den snygga av dessa två bussar

Men var är detta någonstans? Vilken väg är det?

E18 mellan Karlskoga och Örebro!
/a32   ;)

Björn Forslund

...och vad körde du för trött gammal skorv då? Ingen av SvOf:s bussar rullade där vad jag vet :D

a32

Citat från: Björn Forslund skrivet 14 juli 2007, 00:01:07 AM
...och vad körde du för trött gammal skorv då? Ingen av SvOf:s bussar rullade där vad jag vet :D

He he.. nääe då hade väl inte jag lyckats hänga på i den uppförsbacken  ;D
/a32   ;)

Ulf Fernestad

Citat från: a32 skrivet 13 juli 2007, 22:37:49 PM

Copyright a32

Att bli omkörd är väl inte alltid så kul..men är det av sådana här så går det bra.
Att dom vågar trots alla vägkameror på denna vägsträcka  :o

Först Swebus Express Volvo 9700 nr 6224 på Linje 888 sedan hängde PTS Scania Irizar XOD 899 som körde åt Swebus Express.

/a32   ;)
Tvåfiligt och du som bromskloss då är det bara att köra om det är ju ändå en 90:i sträcka om jag inte minns fel och det sitter väl inte en kamera i uppförsbacke väl?
Fernestad

a32

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 14 juli 2007, 00:15:17 AM
Tvåfiligt och du som bromskloss då är det bara att köra om det är ju ändå en 90:i sträcka om jag inte minns fel och det sitter väl inte en kamera i uppförsbacke väl?
Fernestad

Bilen jag åkte i körde sina lugna 90 km/h och vi blev omkörda i uppförsbacken i de sk stigningsfälten, vi kände oss lite stressade när vi fick upp de två i baken efter Karlskoga...visst kände man sig som en bromskloss.  ???

/a32   ;)

Björn Forslund

Hur fort går det med fartbegränsare? Jag låg en gång med en gammal BF på E4 vid Sörentorp i något över 90 och fick en ilsket blinkande flygbuss i röven. Eftersom jag inte ville hamna i Solna låg jag kvar i filen, och flygbussen försökte sega sig förbi i vänsterfilen. det gick tröööööögt. Jag lättade på gasen något för att låta flygbussen passera, och inte orsaka onödiga stockningar. Suck suck...
/Björn

Clabbe

Vår MB Integro gör 103 km/h, Setran några år äldre 107. MB Sprinter lev i vår 102.

Peter Elmheden

Citat från: Björn Forslund skrivet 14 juli 2007, 00:48:11 AM
Hur fort går det med fartbegränsare? Jag låg en gång med en gammal BF på E4 vid Sörentorp i något över 90 och fick en ilsket blinkande flygbuss i röven.

Vad jag förstår så har FAC på prov börjat spärra några av sina vagnar på 95 km/h.
Vet inte om det har med bränsleförbrukning att göra eller om man vill föregå med "gott exempel"

Fredde

Varför är inte FAC-vagnarna spärrade? För att kunna "köra på" så att man inte missar flygen?


Nico

Citat från: Peter Elmheden skrivet 14 juli 2007, 01:46:11 AM
Vad jag förstår så har FAC på prov börjat spärra några av sina vagnar på 95 km/h.
Vet inte om det har med bränsleförbrukning att göra eller om man vill föregå med "gott exempel"

Antar att du menar att de ändrar gränsen för när spärren träder in? Annars har väl även FACs vagnar varit begränsade under en lång tid. Sista vagn som FAC hade och som inte var spärrad har jag för mig var H45 4205 och den försvann runt 98-99. Den gick ruskigt bra om man säger så.  :D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ulf Fernestad

Citat från: Björn Forslund skrivet 14 juli 2007, 00:48:11 AM
Hur fort går det med fartbegränsare? Jag låg en gång med en gammal BF på E4 vid Sörentorp i något över 90 och fick en ilsket blinkande flygbuss i röven. Eftersom jag inte ville hamna i Solna låg jag kvar i filen, och flygbussen försökte sega sig förbi i vänsterfilen. det gick tröööööögt. Jag lättade på gasen något för att låta flygbussen passera, och inte orsaka onödiga stockningar. Suck suck...
/Björn
En flygbuss !!! dom är väl som en taxi... lite granna speciella utan några mer komentarer
Fernestad

Peter Elmheden

Normalt sett är de naturligtvis spärrade vid 100 som alla andra
men nu testar man att sänka nivån till 95.

Buss-Anders

Fick frågan av en passagerare för ett tag sedan...finns det bussar som får gå i 100 km/h?

Jag är osäker ....svarade jag ... kanske utomlands om de är utrustade med bälten och bromsar av viss typ eller något sådant men jag fick erkänna att jag inte hade koll på det.

Körde en Setra i går, kanske 315UL eller något sådant, och i den satt ett förbudsmärke med 100 km/h.

Hur är det med den saken?
Finns det någon viss typ av bussar som får köra 100 någonstans och i så fall var?

mvh
Buss-Anders