Dagsrapport från Umeå (bilder)

Startat av Krille, 17 september 2008, 23:33:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 18 september 2008, 22:28:38 PM
Mumma,Umeå är paradiset Just nu.

För dig som slipper åka, köra eller ta emot mängder med mediakritik och kundklagomål gällande dessa vikarievagnar kanske... 8) Alla vi andra i Umeå ser fram mot den novemberdag då alla de 17 nya B9S levererats.  :)

Bussmicke

Citat från: Verspieder skrivet 19 september 2008, 04:45:03 AM
Alla vi andra i Umeå ser fram mot den novemberdag då alla de 17 nya B9S levererats.  :)

Jag med, då har jag anledning att planera ännu en resa..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik skrivet 18 september 2008, 17:38:40 PM
Den första bilden, den röda volvo-ledvagnen, är det en B9S?

Ja, det stämmer.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Krille

Tack för glada tillrop ang bilderna!
Hur mycket det än gnällts och klagats på Swebus i Umeå senaste tiden måste jag säga en sak.
Under min dag där såg jag inte EN buss som saknade, eller hade felaktig skyltning.
Det är ju bättre än vad Veolia klarat av på linjer man kört i flertalet år.

/K


Ersa

#21
Citat från: Krille skrivet 19 september 2008, 09:41:29 AM
Under min dag där såg jag inte EN buss som saknade, eller hade felaktig skyltning.
Det är ju bättre än vad Veolia klarat av på linjer man kört i flertalet år.

Nu är det typsnitt av "SL-standard" med dubbla rader text istället för växlande text, samt "Ej i trafik" på de små bakskyltarna. Dessutom fungerar skyltningen klanderfritt på linjerna 4 och 78, vilken har krånglat redan på Polarbusstiden, och ända fram tills nyligen.  :)