Huvudmeny

637

Startat av Jonas Strömblad, 19 juli 2008, 22:11:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Göran Westman

När man började köra upp till Ellan i mitten av 196-talet bestord "vändslingan" i Ellan av en liten väg i i skogen. Det hände då minst en gång att en buss fastnade på några stubbar och fick dras loss. på

Marc

Usla bilder är bättre än inga bilder alls...

Här är en försmak av vad som väntar dig den sista biten ned till bryggan!






Jonas Strömblad

Ser ju att vara en bra väg  8)
/J

Fredrik Gelin

Ser ut som drömläge att vika leden som Lars sade...
Vägen som sådan ser dock ut att vara någorlunda bussvänlig, men det kanske krävs med alla scouter som skall dit.
//Fredrik

Jonas Strömblad

Ligger man på plus hos er på RTL om man fastnar där nere?  ;D
/J

Yujin Zhang

#20
Kul...man borde ha hängt med, men det var ingen ide att ringa till Tx samma morgon och anmäla sig sjuk när jag ska ut först och ta första avgången från Norrmalmtorg.  :-\

(EDIT: och för dem som måste bara förstöra det här, nej, såklart jag är inte seriös om att anmäla mig sjuk för att få åka. Ta det mer som skämt, tack)

Jonas Strömblad

Citat från: Yujin Zhang skrivet 20 juli 2008, 13:25:44 PM
Kul...man borde ha hängt med, men det var ingen ide att ringa till Tx samma morgon och anmäla sig sjuk när jag ska ut först och ta första avgången från Norrmalmtorg.  :-\

Man sjukskriver sig inte om man inte är sjuk! >:(
/J

Yujin Zhang

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 20 juli 2008, 13:34:20 PM
Man sjukskriver sig inte om man inte är sjuk! >:(
/J

jo, om man jobbar ideelt.  ;D

Yujin Zhang

Citat från: Norrortsmicke skrivet 20 juli 2008, 09:46:41 AM
Hej,

Tack. Jag tror att 6639 fortfarande tillhör Täby. 6312 är en Norrtäljevagn. Tror att den är placerad i Rimbo för tillfället, men är inte säker på detta.

Jag vill minnas att TO Norrtälje har 6645-6649 i 66XX-serien. Övriga 66XX vagnar finns i Norrort och Råsta.

Yujin Zhang

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 juli 2008, 15:23:00 PM
Till ett sådant arbete har man ju ännu svårare att med kort varsel kunna få fram ersättare.

Ja jag vet, därför la jag till texten på mitt ursprunliga inlägget att jag bara skojade, ifall någon skulle misupfatta mig.

Simon Bertilsson

Tycker Ellan såg rätt gemytligt ut, och det verkar vara en fin runda överlag. :)

Karsten


HB

Det finns (fanns) en vändplan ytterligare en bit bortanför scoutbryggan vid Ellan. Använde den själv vid en körning dit för några år sedan då vänplanen vid scoutbryggan var full av parkerade bilar. /Henrik/

Jonas Strömblad

Citat från: HB skrivet 20 juli 2008, 21:01:41 PM
Det finns (fanns) en vändplan ytterligare en bit bortanför scoutbryggan vid Ellan. Använde den själv vid en körning dit för några år sedan då vänplanen vid scoutbryggan var full av parkerade bilar. /Henrik/

Skönt att veta! Då behöver man inte berätta för Gelin å gänget att man ska backa 1.2 km  :)
/J

Sundås

Haha, till den där bryggan ska jag och parkera en minibuss i en vecka i augusti.. (Scoutläger) Jag ska försöka att inte blockera bussens väg. 8)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se