Huvudmeny

637

Startat av Jonas Strömblad, 19 juli 2008, 22:11:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

En dag bakom ratten! Riktigt trevlig tjänst  :)


Började med en morgontidig 637E Stockholm-Singö (Ellan)


Under uppehållet i Norrtälje hamnade denna framför kameran.


Framme i Ellan. Inte särskilt "upphetsande" (för att citera Bussmicke  :) ) ställe. Stor skog, några brevlådor och en pausstuga.


Tomkörning från Ellan till Norrtälje! Smala vägar och mycket vackra vyer.


Singö Bussgarage! Undrar hur många B9S man stoppar in där under nätterna?  :D


Bron från Singö till Fogdö, vid Singö camping. Därefter började det regna, så det blev inga fler bilder på väg mot Norrtälje.


Efter att ha ätit lunch var det dags för nästa 637E. Denna gång en "kortis" Norrtälje-Grisslehamn. Mycket folk på vägen ut. Här framme i Grisslehamn. Ordinariebussen som kom från Stockholm och skulle hela vägen ut till Singö står i bakgrunden

/J

Bussmicke

Mycket trevligt vännen, du ser ut att ha haft trevligt med 6632...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Jag blev ju inte upphetsad direkt... Men jag var glad över AC och farthållare  ;)
/J

Optimal

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 19 juli 2008, 22:27:45 PM
Jag blev ju inte upphetsad direkt... Men jag var glad över AC och farthållare  ;)
/J

Om den hade farthållare så kunde ju lillen ha kört lite  :D

Jonas Strömblad

Citat från: Optimal skrivet 19 juli 2008, 22:28:34 PM
Om den hade farthållare så kunde ju lillen ha kört lite  :D

Japp, och pappa kunde gå och sätta sig på busbänken och dricka en öl  ;D
Tur att Fredrik inte var med idag...  8)
/J

Fredrik Gelin

Ähum...
Men vad i hela friden skulle du med AC till, det var ju inte ens varmt?
Svika dina ideal om H27 för en 9-liters gräsklippare, mycket allvarligt...
Förresten hade du väl med dig spännbanden till ratten när lillan körde?  ;D
//Fredrik

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Trevliga bilder! Med tanke på hur solljuset ligger borde det handla om lördagsturen 8:05 från Tekniska högskolan. Körs ordinarie 637 mot Singö av Busslink Norrtälje?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jonas Strömblad

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 juli 2008, 07:10:49 AM
Ähum...
Men vad i hela friden skulle du med AC till, det var ju inte ens varmt?
Svika dina ideal om H27 för en 9-liters gräsklippare, mycket allvarligt...
Förresten hade du väl med dig spännbanden till ratten när lillan körde?  ;D
//Fredrik

Min son heter Fredrik  :)
Jag fick inte välja buss själv  >:( Men AC var ganska ok trots allt. Det var varmt uppe i Roslagen förutom under en redig skur på tomkörningen från Ellan.

Citat från: Norrortsmicke skrivet 20 juli 2008, 09:33:45 AM
Trevliga bilder! Med tanke på hur solljuset ligger borde det handla om lördagsturen 8:05 från Tekniska högskolan. Körs ordinarie 637 mot Singö av Busslink Norrtälje?

Tack! Tiden stämmer. Nu har jag alldeles för dålig koll på var alla B9S hamnat, men 6639 har jag för mig det var som var ordinarievagn (Täby el. Norrtälje?). 6312 som väl är en Norrtäljevagn hjälpte oxå till upp till Grisslehamn.
/J

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 20 juli 2008, 09:42:37 AM
Min son heter Fredrik  :)
Jag fick inte välja buss själv  >:( Men AC var ganska ok trots allt. Det var varmt uppe i Roslagen förutom under en redig skur på tomkörningen från Ellan.

Tack! Tiden stämmer. Nu har jag alldeles för dålig koll på var alla B9S hamnat, men 6639 har jag för mig det var som var ordinarievagn (Täby el. Norrtälje?). 6312 som väl är en Norrtäljevagn hjälpte oxå till upp till Grisslehamn.
/J

Hej,

Tack. Jag tror att 6639 fortfarande tillhör Täby. 6312 är en Norrtäljevagn. Tror att den är placerad i Rimbo för tillfället, men är inte säker på detta.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Optimal

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 19 juli 2008, 22:40:26 PM
Japp, och pappa kunde gå och sätta sig på busbänken och dricka en öl  ;D
Tur att Fredrik inte var med idag...  8)
/J

Haha. Precis. För han når ju inte ner till pedalerna så farthållare är ju suveränt. Kanskr lika bra att han var hemma då  ;D

Jonas Strömblad

Vändmöjligheten är en slinga man kör runt i. Tror det är trassligt att försöka ta sig förbi en annan buss där. Jag fick stå och vänta en stund på att ordinariebussen skulle komma upp så jag kunde vända söderut igen. Dumt att behöva mötas på de där vägarna om det går att undvika :)
Lite 80-talsbilder ser jag helt klart fram emot!  :)
/J

Marc

Om andan faller på och du vill uppleva lite action, pröva då grusvägen rätt fram vid vändplanen i Ellan. Den leder ner till Vässarö-lägrets brygga. Där finns en "vändplan" om bilarna parkerat rätt. Annars väntar dig en upplyftande 1,2km backning på en inte så bred väg....

Jonas Strömblad

Citat från: Marc skrivet 20 juli 2008, 10:53:23 AM
Om andan faller på och du vill uppleva lite action, pröva då grusvägen rätt fram vid vändplanen i Ellan. Den leder ner till Vässarö-lägrets brygga. Där finns en "vändplan" om bilarna parkerat rätt. Annars väntar dig en upplyftande 1,2km backning på en inte så bred väg....

Det där har jag hört talas om. Förare som blivit övertalade av skåjter att köra ner till bryggan...  :)
Var redo - Alltid redo  8)
/J

Marc

Ska se om jag kan starta upp scannern....