Dagens aprilskämt? Swebus 4046 - sagan fortsätter!

Startat av virtual1, 01 april 2008, 21:56:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Ac n fanns väl sen förut,men lyften å toan är eftermonterade.likt övriga Säffle vagnar (50xx) i Dalarna.

Greger Larsson

AC:n tillkom när den var i AC(!)-län förra omgången.

/GL

Ersa


Nicklas K

Nja..... Jag vill minnas att bussen hade både ac och toa från nyleverans. Toan satt vid mittdörren men flyttades akterut när man satte in handikapplyften inför flytten till Dalarna.

/NK

Greger Larsson

Det är nog möjligt att det var så, det var när någon skrev att AC:n var eftermonterad som jag antog att det skedde i Västerbotten eftersom den hade AC när den gick här. Fyrkanalsradio fanns däremot inte från början utan är eftermonterad!

/GL

Bussmicke

Citat från: Greger Larsson skrivet 01 april 2008, 23:06:41 PM
Micke, har du missat Marc`s inlägg om 4046 (bl a)?
Eller slutet på detta inlägg:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=11015.0

/GL

Var i den tråden står det om 4046?
Har varit i Tyskland i veckan och ej haft tillgång till internet hela tiden.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Greger Larsson

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2008, 22:33:05 PM
Var i den tråden står det om 4046?
Har varit i Tyskland i veckan och ej haft tillgång till internet hela tiden.

Inget om 4046, men i slutet av tråden talar Marc om var han befinner sig 1/4 sen är det bara att dra slutsatser...

/GL

Bussmicke

Om jag har varit i Tyskland sedan 31/3 med begränsad internettillgång så missar man lätt sådant.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Greger Larsson

Nej, det är inte lätt att hänga med på allt i Bussnack ens om man kollar varje dag.

/GL

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 april 2008, 23:00:57 PM
Men som sagt det har ju varit fel i dessa listor förut och tyvärr saknar jag en sammanställning från just 1996 års leveranser hur dessa var utrustade, men 4045, 4056-58, har dessa A/C idag också?.

//Lars

Är inte 4045 skrotad??? :-(

Bussmicke

Citat från: Greger Larsson skrivet 04 april 2008, 22:45:36 PM
Nej, det är inte lätt att hänga med på allt i Bussnack ens om man kollar varje dag.

/GL

Brukar kunna hänga med rätt bra men ibland blir det lite väl mycket inlägg att hålla reda på, är man utomland gör det inte det saken lättare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Walter skrivet 06 april 2008, 21:10:27 PM
Jo

Nån som vet varför? - i den bild jag såg på PH:s sida från 2006 såg den ut att vara i mkt bra skick, var den med om någon krock??

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 06 april 2008, 21:57:15 PM
Nån som vet varför? - i den bild jag såg på PH:s sida från 2006 såg den ut att vara i mkt bra skick, var den med om någon krock??

Jag har bara noterat avställd 060620, och att den faktiskt såldes till Busmarket 20070323. Kanske var den övertalig och har gått på export? Sista hemmaort någonstans i Värmland
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!