Busslink / innestan

Startat av Zella, 03 februari 2008, 13:19:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Vad är ingångslönen hos busslink / innestan... om man kört buss sedan 2001 i andra delar av landet... kommer man direkt upp på lönestegen...

Tar gärna emot tips (PM) ang Innestan / Hornsberg 

Magnus_J

om jag läser BBA rätt så får man 19207 i ingångslön och stockholmstillägget på 1257:-

antar att man kanske kan tillgodo räkna sig något. men är inte insatt i det.
finns andra forum-iter som jag vet är insatta i det :)


Ersa

Citat från: Magnus_J skrivet 03 februari 2008, 22:29:04 PM
stockholmstillägget på 1257:-

Menar du innerstadstillägget nu? "Stockholmstillägg" skulle kunna tolkas som hela Stockholms län, och något extra innerstadstillägg får man då inte i t.ex Täby/Norrtälje.

Magnus_J

det heter STHLMS tillägg..  ::)
i nya BBA iaf. läste i foldern

Nico


Stockholmstillägget får ju mycket riktigt förare, både heltidare och timmisar, i SL-trafiken och då oavsett garage och det utgår då när man kör. Däremot får man det inte när man har olika andra jobb. Jobbar man t.ex. som ersättare på någon administrativ funktion eller är kombiarbetare och både kör och jobbar i servicehallen så får man bara ut Stockholmstillägg på körningsbiten. Utöver detta så får sedan innerstadsförarna enligt BBA ut ytterligare ett litet påslag för just City. Det är då det som redovisas högst upp på de nya specarna under just 'uppräkning city'.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Där ser man. Ordet "innerstadstillägg" är det enda jag hört om saken under tre år i SL-trafik.  :)

Nico


Är inte säker, men jag tror 'innerstadstillägg' var det första steget på vägen så att säga och att det sedan utsträcktes till sin nuvarande form och uppbyggnad.  ;)  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman