Stålhjul Mora - Göteborg

Startat av Wetjo, 02 juli 2013, 04:17:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


1896

Jag hänvisar till min kommentar under artikeln, vi tycks stå på ruta 1 igen.  8)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kung Vasa skrivet 02 juli 2013, 08:57:18 AM
Jag hänvisar till min kommentar under artikeln, vi tycks stå på ruta 1 igen.  8)

Jag har förstått att du inte gillar förbättring som görs i dag, inte ens när den är klart till det bättre. GDG-tågen gick aldrig till Mora och på linjen Gävle-Borlänge-Göteborg försvann de sista resterna av dem runt 1970. Det har blåst många vindar sedan dess.

I stället borde du glädja dig åt att det finns entreprenörer som vågar satsa på den här tågförbindelsen. Om inte så får du väl trösta dig med att det rör sig om fem veckor.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Stefan P

Hej

Jag gillar Yngströms satsingar på järnväg. Han vågade tex. köra godståg i Karlskoga, Kristinehamn, med omnejd när SJ backade ur.
Det gick väldigt bra och han har utökat sakta men säkert, hoppas det det går bra för Tågåkeriet.

mvh Stefan P

Andreas91

Citat från: Kung Vasa skrivet 02 juli 2013, 08:57:18 AM
Jag hänvisar till min kommentar under artikeln, vi tycks stå på ruta 1 igen.  8)

Som svar till din kommentar: Vad föreslår du att man skall göra då? Fortsätta skumpa runt i trånga bussar och se tåget susa förbi utanför fönstret?

1896

Jag kritiserar inte satsningen i sak, däremot funderar jag över hur det ser ut om 50 år ? Om 100 år ? Om vi fortsätter i ekkorrhjulet så har vi gått från privat till offentligägt till privat och nästa steg blir då om 50 år offentligägt igen, för att om 100 år återigen vara privat.

Enligt Einstein är man idiot om man gör samma sak om och om igen, vad skulle han ha tyckt om denna samhälls utveckling ?  ???