Ånedin lägger ner...

Startat av Wetjo, 26 juni 2013, 08:18:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Bussmicke

Ånedin Linjen = Onödiga Linjern som jag brukar döpa om det till.  Är väl mest pensionärer som åker..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Knappast onödig för sin målgrupp som uppskattat trafiken. Dessa pensionärer har säkert inget större intresse av att åka ölstinkande partybåt med en massa berusade ungdomar.

Nico

Problemet är ju tyvärr att pensionärerna inte har åkt så mycket som de skulle behövt och då blir konsekvenserna därefter. Eckerölinjen finns ju som substitut.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Menade inte att det är onödigt,  bara leker med orden

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa


1896

Det fanns väl en tid då även Ånedin var en fylle båt.

at1981

Hejsan!


Minns en person som i sina yngre år reste med detta fartyg. Han hade ingen hyttplats så han gick och sov i livbåten istället. Den var dock nymålad vilket en trött ung herre inte upptäckte när det begav sig. Efteråt vaknade han färggrann och fin istället :P. Han skulle åka med den till Helsinki så det må ha vart evigheter sedan sist den gick dit.
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.


1896

"Allting har sin tid, och inget varar för evigt".  :)

Danne B.

Citat från: at1981 skrivet 29 juni 2013, 19:57:14 PM
Hejsan!


Minns en person som i sina yngre år reste med detta fartyg. Han hade ingen hyttplats så han gick och sov i livbåten istället. Den var dock nymålad vilket en trött ung herre inte upptäckte när det begav sig. Efteråt vaknade han färggrann och fin istället :P. Han skulle åka med den till Helsinki så det må ha vart evigheter sedan sist den gick dit.

Enligt www.faktaomfartyg.se var det ett tag sedan, ja... :)

"1971 09 16. Sista dagen i trafik mellan Stockholm - Helsingfors."

//Danne