Veteraner vid depån i Vällingby

Startat av Andreas91, 05 november 2012, 19:51:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Ja, det är inte precis varje dag som man får se ett Cx-tågsätt med både blåa, och framförallt, gröna vagnar! Tågsättet sett från Vällingby bestod av en blå vagn, en grön, en till blå vagn och därefter ytterligare tre gröna vagnar = 6 vagnar. Det började bli mörkt ute och det låg en del regntunga moln i luften, så bilderna vart inte så jättebra. Jag hoppas på att tåget ev. står kvar även imorgon - då har jag isf tänkt att försöka återkomma dit när det är lite bättre ljusförhållanden. Jag lyckades enbart tyda inv. nr. på vagnen närmast Vällingby och det rörde sig om C13H 1238:


Peter Rost

När jag läste rubriken tänkte jag - "Va, C2-C4 tåget, äntligen". ;D ;) Skämt åsido. Dessa vagnar passerade Gullmarsplan förra veckan när jag var på väg hem. Vagntransporten kom från Högdalen och norrut. Hann snappa upp tre/fyra gröna vagnar. Fritt ur minnet: 1250(?) 1186, 1218, 1232.

/Peter

Andreas91

Ahh!  ;D Ja, C2-C4 hade inte heller gått av för hackor. Kul att du lyckades snappa upp individnummer på gröningarna - det är säkert som du säger. :) Jag håller som sagt tummarna för att tåget står inne även under morgondagen, så kanske jag också får en bättre skymt av gröningarna än vad jag fick idag.

H18E

Så vitt jag vet så stod de på 0:an i Rissne ett tag, varför de står i VY är okänt, men troligen att det står en och annan motortralla som blockerar på spåren i Rissne.

JDS

Citat från: H18E skrivet 07 november 2012, 21:29:20 PM
Så vitt jag vet så stod de på 0:an i Rissne ett tag, varför de står i VY är okänt, men troligen att det står en och annan motortralla som blockerar på spåren i Rissne.

Vad är 0:an i Rissne?

admin

Det har sagts förr, men tål att sägas igen. Tänk på att alla här på Bussnack inte är yrkesverksamma inom lokaltrafiken eller hemmahörande på samma ställe  landet. Försök därför undvika yrkesmässiga förkortningar och liknande då dessa ofta blir ganska svårbegripliga för icke insatta.


Bussmupp

Citat från: JDS skrivet 07 november 2012, 21:38:13 PM
Vad är 0:an i Rissne?

Inget spår iaf. De börjar på 1 och vagnarna stod på spår 2.

Robban

Vagnarna ingår i MTR´s snöblåsningståg, kan kolla upp när jag kommer till jobbet varför dom är där.

Synd att det inte var jag som fick köra dom dit  ;)

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.