Rälsburen kollektivtrafik i Uppland

Startat av Andreas91, 24 februari 2012, 21:36:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

A30B 318:

Ett tvåvagnars Lidingötåg rullar på lidingöbron och ankommer strax Torsvik och första stopp på Lidingö.

A32 422:

Vagnen har här kommit fram till Stora Essingens hållplats och skall snart fortsätta mot Gröndal. Nockebybanan får också representeras av denna bild, då det är samma spårvagnar som används.

A34 3:

Spårvagnen har precis lämnat Bellmansro och är på väg mot hållplats Djurgårdsskolan.

Ett äldre t-banetåg med C14 1382 i fronten och C14 1372 som sista vagn:


Tåget gick som linje 10 till T-Centralen.

C20 2082 "Herman":

Tåget inväntar avgång mot Hagsätra i Hässelby Strand.

X10 3132:

Ett fullängdståg har lämnat centralstationen och fortsätter resan mot Södertälje (det är nog snarare Södertälje hamn än Södertälje C, med tanke på att det väl inte går några tåg mellan hamnen och centrum i nuläget.)

X10p 203:

Ett roslagståg mot Åkersberga gör uppehåll vid Galoppfältet.

X12 3220:

Ja, här fick jag lite problem. Min bild av kollektivtrafik sträcker sig från spårvagn till pendeltåg ( i mina ögon ett tåg med många stopp med någorlunda korta avstånd mellan stoppen, typ SLs pendeltågstrafik, Upptåget etc.) Tåget räknas ju förvisso som ett regionaltåg, men samtidigt så stannar ju tåget åtminstone lite oftare än andra persontåg på sträckan Uppsala - Sala (IC kör direkt utan att stanna vid mellanstationer, medan Uven stannar vid såväl Morgongåva som Heby.) Detta tåg är kanske lite gränsfall i detta sammanhang, men det får vara med ändå.

X52 9032:


Ett Upptåg har precis lämnat Uppsala C och åker vidare norrut.

X60 6052:

Ett X60-tåg ankommer Ulriksdal i norrgående riktning.

J0han

Härliga bilder du har fått med ;)

/ Johan

Andreas91


virtual1

Citat från: Andreas91 skrivet 24 februari 2012, 21:36:08 PM
X12 3220:
Ja, här fick jag lite problem. Min bild av kollektivtrafik sträcker sig från spårvagn till pendeltåg ( i mina ögon ett tåg med många stopp med någorlunda korta avstånd mellan stoppen, typ SLs pendeltågstrafik, Upptåget etc.) Tåget räknas ju förvisso som ett regionaltåg, men samtidigt så stannar ju tåget åtminstone lite oftare än andra persontåg på sträckan Uppsala - Sala (IC kör direkt utan att stanna vid mellanstationer, medan Uven stannar vid såväl Morgongåva som Heby.) Detta tåg är kanske lite gränsfall i detta sammanhang, men det får vara med ändå.

Personligen räknar jag in alla X1x:or som pendeltåg då jag fotar, de ligger ju i samma nummerserier som Göteborgs & Stockholms pendeltåg samt har ju liknande karosser!