Gävle - fram och tillbaka och från stationen del 1 (Tåg)

Startat av Andreas91, 29 november 2010, 11:29:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91


Har just timat för avgången 10:30, men möts då av att tåget är försenat till 10:45.


Väl framme vid spår 18b, så kommer ett dubbeldäckartåg in på spåret och stannar vid spår 18b. Detta skall dock sluta sin resa på Stockholm C. 18a skall dock ha ett ankommande regionaltåg ifrån Jönköping, men som tydligen har drabbats av en rejäl försening. Mystiken tätnar.


På andra sidan plattformen ankommer ett X2000-tåg ifrån Arvika.


Under tiden hade förseningen för mitt tåg ökat med 5 min. Resenärerna mot Skövde och Göteborg hade det dock lite värre.



Till slut, så kom dock västgötarnas efterlängtade tåg till spår 19, samt regionaltåget från Jönköping, som visade sig vara ett vanligt X2000-tåg (skriver man inte X2000 istället för regional isf? :S) och som även visade sig vara det tåg som jag skulle åka vidare med. Samtliga resenärer uppmanades att lämna plats för avstigande på det ankomna Jönköpingståget innan vi själva fick kliva på, men tydligen poppade denna information in i ett öra och hoppade ut igen ur det andra, åtminstone hos vissa, så dessa resenärer klev helt enkelt på tåget innan de fått tillåtelse att göra detta. Dessa resenärer fick kliva av tåget igen och vänta med oss andra och detta hade mest med att göra att det skulle bli lite fräscht i tåget och det skulle fyllas på med mat o dryck osv. Runt 10 i 11 kom vi iaf iväg.



X2000 kostar lite mer än regionaltågsalternativet, men det räknade jag med och kostnadsskillnaden blev ändå inte alltför stor. I dubbeldäckaren brukar man i många fall kunna se något ut från tåget, vilket inte fönsterplats i ett X2000-tåg garanterar. Så här satt jag.  ::) ;)


Vi passerade Arlanda.


Och Uppsala.





Bussmicke

Citat från: Andreas91 skrivet 29 november 2010, 11:29:27 AM

Har just timat för avgången 10:30, men möts då av att tåget är försenat till 10:45.

He he he, preicis som det skall vara då. Allt i sin ordning...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JDS

Jag tycker mest att bilderna verkar föreställa Stockholms central, men jag kanske missförstod något ;-)

Andreas91

Citat från: JDS skrivet 01 december 2010, 15:54:52 PM
Jag tycker mest att bilderna verkar föreställa Stockholms central, men jag kanske missförstod något ;-)

det kommer mer. :P nu har det lugnat ner sig lite på studiefronten, nu kommer resten. ;D