Lämnade bilen i Danmark...

Startat av Wetjo, 14 augusti 2010, 02:29:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

... p g a ett mötande lastbilsdäck!  :(
Jag kommer fredligt tuffande på E20 utanför Odense, då jag får möte med ett lastbilsdäck som inte väjer.
Jag o mina döttrar klarar oss relativt helskinnade. Bilen står kvar i avvaktan på bedömning av tillstånd. Reparation eller inte?
Nu vidtar pappersarbetet...

groenis

Wetjo
Tur i oturen.
Glad att se att ni klarade er

Fick göra min första udda polisanmälan i dag,
Beridna högvaktens ena häst sparkade på min buss på Slottsbacken
Har ett antal kollegor som fortfarande inte har slutat skratta.

/Lennart

Wetjo

Citat från: groenis skrivet 14 augusti 2010, 02:37:43 AM
Wetjo
Tur i oturen.
Glad att se att ni klarade er
Fick göra min första udda polisanmälan i dag,
Beridna högvaktens ena häst sparkade på min buss på Slottsbacken
Har ett antal kollegor som fortfarande inte har slutat skratta.
/Lennart

Tack för ditt glada tillrop..  :)
Varför polisanmälan?  ??? Smitning?  ;)

Wetjo

Det var BMW:n jag lämnade i Danmark.
Hade jag åkt en mindre bil eller MC hade jag inte varit här...

groenis

Wetjo
Polisanmälan är för försäkringsbolaget.
Ja den smet från olycksplatsen dessutom med beriden poliseskort,
Nu kommer frågan hur kommer bolaget att döma i det fallet?

Hoppas att det löser sig för dig.

/Lennart

Wetjo

Skickat iväg ett brev till Bolaget som har vagnskadegarantin och ett brev till Bolaget som har Bilförsäkringen.
Jag har ringt tll Bolaget som har hemförsäkringen och olycksfallsförsäkringen. Fick prata med två handläggare...
Nu är det bara fackets olycksfallsförsäkring kvar att anmäla till. *suck*
Med guds vilja o lite vaselin är det här klart om ett år...

Björn Lövdahl

Tur att det inte blev några mänskliga skador, bilar finns det dem som bara tillverkar...
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Wetjo

Citat från: Lars Ödlund skrivet 16 augusti 2010, 13:53:38 PM
Ja du, det där brukar vara en väldig procedur, vet man vem den vållande är? eller måste du även blanda in Trafikförsäkringsföreningen? men det funkar ju inte utomlands kom jag på ;)

Inte en susning om vem är vållande.??? Det enda jag vet är att det inte är jag... :(

Wetjo

Fick telefon från Bolaget med Vagnskadegarantin. Dom kommer att transportera bilen till Göteborg för att avgöra om den ska repareras eller ej...  :o Kan man inte avgöra sånt på plats?  ???

mil

Citat från: Wetjo skrivet 16 augusti 2010, 20:19:13 PM
Fick telefon från Bolaget med Vagnskadegarantin. Dom kommer att transportera bilen till Göteborg för att avgöra om den ska repareras eller ej...  :o Kan man inte avgöra sånt på plats?  ???

Det är vanligt att det görs så för arbetskostnaden är lägre i sverige då det är upphandlingar på sådant om reparationer etc

Wetjo

Fick telefon från Försäkringsbolaget idag...  :-\
Dom hade ringt till Falck's i Odense o där fått beskedet om att bilen inte stod där.  :o

Alltså har någon slarvat bort min bil eller så är någon dålig på att förstå danska.  >:(
Jag gav dom mailadressen till Polisen, så får dom fortsätta leta.  ???

Någon här som har vägarna förbi Odense de närmaste dagarna, så hör av er till mig.

Stefan Lindberg

Jobbarkompisen fick sin BMW stulen för ett år sedan ungefär.
Efter några dar så hade dom hittat bilen och transporterat den till en verkstad i Kungälv.
Dagen efter åkte han dit för att kolla på den ... bilen var borta ... någon hade stulit den igen.
Bilen blev alltså stulen en andra gång vid verkstaden  ???

Återigen så hittades bilen men då löste försäkringsbolaget in den.
Behöver jag tillägga att han inte ville ha en BMW igen...

Wetjo

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 augusti 2010, 22:08:40 PM
Ja då behöver du kanske inte fundera på om det blir rep eller inlösen längre, antar att du plockat med allt av värde redan förut.
Det som fanns är medplockat. :D

Wetjo

Inte fått något svar om bilen finns eller ej, men försäkringsbolaget sa att dom hoppades att skadan (bilen) skulle vara slutreglerad inom sex veckor...
Nu har jag börjat med personskadehandläggarna och handläggarna som ordnar med trasiga saker.
Mobiltelefon, kläder och personliga saker (mobiltelefon o handväska t ex) tas via personskadedelen medans hemresa, GPS, kamera och ersättning för telefonkostnader tas via bilförsäkringen...

Wetjo

Fick besked i morse att bilen skulle komma till Göteborg inom tio arbetsdagar, räknat från 2/9.
Sedan ska besiktningsmannen komma med sin dom.
Löser dom in bilen är det så, men om dom lagar bilen förutsätter dom att jag ska ta mig till Göteborg o köra hem bilen... >:(