Är det något fel med min mobilkamera? (bilder)

Startat av Yujin Zhang, 18 april 2008, 23:11:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Hämtade min K810i idag och provade fota lite ute. När jag kommer hem blev jag ganska besviken på bilderna.

Är det jag som har vant mig till systemkamerakvalite eller är det något fel med min K810i?  ???












Simon Bertilsson

Det var ju minst sagt rätt lustiga optiska defekter du fått till där. Det är ju så man börjar tvivla på om det verkligen ska vara så, även om mobilkameror verkligen inte är top of the line. Tänker särskilt på det oskarpa området i bildens högra del...  :-\

Daniel Söderberg

#2
Nej så där ska det nog inte vara.
Jag har själv en K810i och mina bilder blir inte alls så där.

Min gamla med 1,3 megapixlar vart lite så där på ett ungefär.

Här kommer några ex jag bara knäppt av i all hast med min K810i






Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Yujin Zhang

#4
Citat från: Walter skrivet 18 april 2008, 23:30:44 PM
Har du köpt den ny

Ja, från Elgiganten.

CitatHär kommer några ex jag bara knäppt av i all hast med min K810i
Jahupp...blir nog ett besök till Elgiganten i Hötorget imorgon...

Cyklisten

Detta förklarar en del. Tycker synd om dig ifall du ska lämna in den på garanti... har själv samlat in en säck av dåliga erfarenheter angående just denna återförsäljare, men detta gäller nog de flesta el-varuhusen.

M

Citat från: Yujin Zhang skrivet 18 april 2008, 23:11:26 PM
Hämtade min K810i idag och provade fota lite ute. När jag kommer hem blev jag ganska besviken på bilderna.

Är det jag som har vant mig till systemkamerakvalite eller är det något fel med min K810i?  ???



Har en 810 själv och jag tycker att den ger rätt bra bilder faktiskt även min K610 ger hyffsade bilder faktiskt taget med K610 i Lissabon.

/http://www.gbg.bonet.se/becker/bilder/Garderner%20Diesel.JPG

M

Citat från: Yujin Zhang skrivet 18 april 2008, 23:11:26 PM
Hämtade min K810i idag och provade fota lite ute. När jag kommer hem blev jag ganska besviken på bilderna.

Är det jag som har vant mig till systemkamerakvalite eller är det något fel med min K810i?  ???

Hur lägger man till bilder här????

Walter

Citat från: M skrivet 19 april 2008, 08:10:06 AM
Citat från: Yujin Zhang skrivet 18 april 2008, 23:11:26 PM
Hämtade min K810i idag och provade fota lite ute. När jag kommer hem blev jag ganska besviken på bilderna.

Är det jag som har vant mig till systemkamerakvalite eller är det något fel med min K810i?  ???

Hur lägger man till bilder här????

Börja med att inte skriva in din text innan "guote" för då kommer det i samma blå ruta som texten du citerar och det blir svårt att se vad du skrivet, bara ett tips!

För bilder kan du antingen tryck på knappen infoga bild som finns ovan för smileysen när du skriver ett inlägg eller skriv in bildlänken mellan kommandona (img)   (/img) fast byt ut ( och ) mot [ och ]
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Yujin Zhang

Lite updatering:

Besökte Elgiganten i Hötorget (Stockholm) idag. Det tog tre personer att lista ut hur man stoppar minneskortet in till läsare och sen vidare till datorn. När vi kollade bilderna på datorn så sa två av dem ungefär "så är det med mobilkamera, det ska vara så där" och "du skakade nog handen när du tog bilderna". Jag försökte säga att EXIF visar att slutartiden är 1/1000 men de verkade inte fatta någonting. Sen sa jag att jag har pratat med andra som äger K810i och de sa att det inte ska vara så, men sen sa ena "det stämmer inte, det här är mobilkamera" och han verkade ha noll intresse i att hjälpa mig.
Slutligen sa de att de kan skicka in varan till verkstan, men det skulle kosta mig 462kr ovasett om det finns något fel eller inte.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag borde göra. Alla tre i butiken sa att det var inget fel men andra ägare (och ni här) har påpekat att något är fel.  ???

bjalle

Citat från: Yujin Zhang skrivet 19 april 2008, 19:09:16 PM
Lite updatering:

Besökte Elgiganten i Hötorget (Stockholm) idag. Det tog tre personer att lista ut hur man stoppar minneskortet in till läsare och sen vidare till datorn. När vi kollade bilderna på datorn så sa två av dem ungefär "så är det med mobilkamera, det ska vara så där" och "du skakade nog handen när du tog bilderna". Jag försökte säga att EXIF visar att slutartiden är 1/1000 men de verkade inte fatta någonting. Sen sa jag att jag har pratat med andra som äger K810i och de sa att det inte ska vara så, men sen sa ena "det stämmer inte, det här är mobilkamera" och han verkade ha noll intresse i att hjälpa mig.
Slutligen sa de att de kan skicka in varan till verkstan, men det skulle kosta mig 462kr ovasett om det finns något fel eller inte.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag borde göra. Alla tre i butiken sa att det var inget fel men andra ägare (och ni här) har påpekat att något är fel.  ???

Besök ett annat Elgiganten varuhus.....

Yujin Zhang

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 19 april 2008, 19:10:31 PM
Besök ett annat Elgiganten varuhus.....

Tänker göra det imorn också... De tre som jobbade vid Service/Reparation idag verkar inte känna till ordet Service. Grinigare kan man inte bli.

bjalle

Citat från: Yujin Zhang skrivet 19 april 2008, 19:24:30 PM
Tänker göra det imorn också... De tre som jobbade vid Service/Reparation idag verkar inte känna till ordet Service. Grinigare kan man inte bli.

Känner tyvärr igen det från Elgiganten Hässleholm

Patrik

Försäljare på t.ex. Elgiganten, Siba, Onoff m.m. ska kunna lite om allt möjligt istället för mycket om en viss produkttyp, därför går man till såna som bara säljer en viss produkttyp om man inte ska köpa nåt som är himla enkelt att komma överens med.

Simon Bertilsson

Citat från: Yujin Zhang skrivet 19 april 2008, 19:09:16 PM
Lite updatering:

Besökte Elgiganten i Hötorget (Stockholm) idag. Det tog tre personer att lista ut hur man stoppar minneskortet in till läsare och sen vidare till datorn. När vi kollade bilderna på datorn så sa två av dem ungefär "så är det med mobilkamera, det ska vara så där" och "du skakade nog handen när du tog bilderna". Jag försökte säga att EXIF visar att slutartiden är 1/1000 men de verkade inte fatta någonting. Sen sa jag att jag har pratat med andra som äger K810i och de sa att det inte ska vara så, men sen sa ena "det stämmer inte, det här är mobilkamera" och han verkade ha noll intresse i att hjälpa mig.
Slutligen sa de att de kan skicka in varan till verkstan, men det skulle kosta mig 462kr ovasett om det finns något fel eller inte.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag borde göra. Alla tre i butiken sa att det var inget fel men andra ägare (och ni här) har påpekat att något är fel.  ???

Tragiskt!
De är inte heller så vansinnigt billiga.