Möjlighet att fotografera bussar i Hässleholm

Startat av tosiaba, 17 augusti 2019, 10:19:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tosiaba

Pga den omfattande branden vid Hässleholm station är det därför bussar som kör för de inställda tågen, ni som har möjlighet o tycker det är kul att fotografera bussar har stor möjlighet nu då ni kan få en uppsalig blandning av bussbilder från olika bolag, har varit runt 60 bussar i tjänst för tågersättning.

Bästa stället är nog på magasinsgatan där själva hållplatsen för ersättningstrafiken ankommer och avgår.

Detta är beräknat att hålla på fram till fredag nästa vecka.

S Svensson


I moron 19 aug sätts fler bussar in i Hässleholm. Runt 60 nämns och det lär vara antal fordon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/80-ersattningsbussar-satts-in

Bernt Talbrant

Citat från: S Svensson skrivet 18 augusti 2019, 21:46:32 PM
I moron 19 aug sätts fler bussar in i Hässleholm. Runt 60 nämns och det lär vara antal fordon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/80-ersattningsbussar-satts-in

På flera ställen har siffran 60 nämnts tidigare, se t ex ovan. Jag hörde en representant för Skånetrafiken säga i radion förra veckan att man sätter in ett 60-tal bussar och att det är den största bussersättningsinsatsen i Skånetrafikens historia. Men om SJ nu också ska köra ersättningsbussar blir det väl fler än  60.

CW66

Visst blir det fler än 60, men så är inte heller SJ Skånetrafiken - man måste skilja på de båda....


S Svensson

Jag kan väl nämna att det körts turistbussar åt Skånetrafiken. Troligen också åt SJ.  Pratade i dag med en förare från Västsverige och en av bussarna i Ulricehamn har kört i Skåne.

tosiaba

Citat från: S Svensson skrivet 21 augusti 2019, 22:43:29 PM
Jag kan väl nämna att det körts turistbussar åt Skånetrafiken. Troligen också åt SJ.  Pratade i dag med en förare från Västsverige och en av bussarna i Ulricehamn har kört i Skåne.
Jodå, mycket turistbussar, men även vanliga låggolv-regionbussar har förekommit

Man har väl tagit det som funnits tillgängliga

Walter

Citat från: S Svensson skrivet 21 augusti 2019, 22:43:29 PM
Jag kan väl nämna att det körts turistbussar åt Skånetrafiken. Troligen också åt SJ.  Pratade i dag med en förare från Västsverige och en av bussarna i Ulricehamn har kört i Skåne.

Så är det vid varje större ersättning planerad eller ej. Det ovanliga denna gång är väl hur långt bort vissa av bussarna har hämtats.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!