Än lever MaxCi... [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 04 juli 2014, 00:45:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 12 juli 2014, 19:38:42 PM
Såg bussen själv igår så nu vet jag

Men vi andra får inte veta?

F.Å

Citat från: Robert Brink skrivet 12 juli 2014, 13:24:34 PM
Just det ja, dom två har man kört! Vill minnas att dom var lite trötta för att vara Scania 113(MaxCi)! ??? Eller så var det bara en av dom som var trött, har för mig att den ena försvann tidigare än den andre...

//R

Jo, de var väl stadsbussutväxling till skillnad mot våra egna MaxCi i 48-serien. Sen hade de i början dörrbromslossning med vänster blinkers, men det kopplades ur efter ett tag.
1954 var inblandad i dödsolyckan på B-rampen där en kollega klämdes ihjäl mellan densamme och 1956, varpå den försvann ett tag.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmupp skrivet 10 juli 2014, 17:09:13 PM
Jag älskar MaxCi, och jag vet att tråden är dedikerad åt dem, men jag är väldigt fundersam över den där Viking Line bussen jag ser på första bilden. Ser ut som en Volvo Säffle av någon typ. Du råkar inte ha en bild på den med?

Du - och ev andra intresserade - har väl sett att jag lade upp bilder på den efterfrågade bussen i en ny tråd hoppas jag. Nämligen här:)

Bussmicke

Odenplan är väl förklarat som MaxCifritt territorium...  :)

Linjer med MaxCi-bussarna nu är som jag såg  49, 52, 62, 77.  Såg dem inte på andra linjer.  Vad som rullar på 507 vet jag inte då jag inte såg någon vid S:t Eriksplan.  Kör Keolis 507 nuförtiden?
Kör man dessa gamhäckar enbart på vissa linjer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas91

Citat från: Bussmicke skrivet 13 juli 2014, 19:04:39 PM
Odenplan är väl förklarat som MaxCifritt territorium...  :)

Linjer med MaxCi-bussarna nu är som jag såg  49, 52, 62, 77.  Såg dem inte på andra linjer.  Vad som rullar på 507 vet jag inte då jag inte såg någon vid S:t Eriksplan.  Kör Keolis 507 nuförtiden?
Kör man dessa gamhäckar enbart på vissa linjer?

507 trafikeras av Arriva. Har inte sett något annat än OmniLink eller 8900 där. Numera tror jag den kör Karlberg-Tomteboda-KS istället för gamla Karlberg-Sankt Eriksplan-KS.

F.Å

Citat från: Andreas91 skrivet 13 juli 2014, 19:54:55 PM
507 trafikeras av Arriva. Har inte sett något annat än OmniLink eller 8900 där. Numera tror jag den kör Karlberg-Tomteboda-KS istället för gamla Karlberg-Sankt Eriksplan-KS.

Helt korrekt.

Bussmupp

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 13 juli 2014, 00:00:32 AM
Du - och ev andra intresserade - har väl sett att jag lade upp bilder på den efterfrågade bussen i en ny tråd hoppas jag. Nämligen här:)

Jajamen, och kommenterat har jag också gjort.  ;)

ichessy

Citat från: New_options skrivet 10 juli 2014, 16:29:40 PM
Har SL AC i de där?  Jag minns när vi hade MaxCi här i Karlskrona och de blev hysteriskt varma i passagerarutrymmet så fort det blev över 15 grader utomhus

Det finns anledingar varför Kungsholmsborna har tröttnat på dessa bussar, särskilt på linje 56. De vill att de skrotas och att nya bussar går på linjen då MaxCi bussarna är varma, de vibrerar kraftigt och "skriker om motorn".
Software Developer

DEB

Vågar man hoppas på maxci som förstärkningsbussar på 44an imorgon kväll...? :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/