Veolias östgötabussar, var är de nu?

Startat av virtual1, 15 augusti 2011, 21:26:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Med tappad trafik både i Norrköping o i Motala förstår jag ju att man rensat duktigt hos Veolia i Östergötland,
men nån som vet var saker o ting tagit vägen? Vid besök i Linköping/Norrköping idag kunde jag konstatera att jag
inte såg en enda buss numrerad under #2699 (med undantag för Norrköpings 08XX i stadstrafik då), samt inte
en enda B9S?!?! - nån som vet nåt?

Tommy H

Står (eller stod för några veckor sedan) många uppställda i olika depåer runt om i Östergötland.
I Linköpings Kallerstad-depå står ganska många B9S i ett hörn tillsammans med några Carrus. I Norrköpingsdepån på Stohagsgatan står både B9S, Carrus och Mercor uppställda. I Finspång står äldre Carrus och Mercor uppställda. Alla verkar vara överskrivna på Veolia Fleet Management i Lund.

I daglig trafik i Linköping syns bara MAN och Solaris, förutom de gamla vanliga stadsbussarna.
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

virtual1

Citat från: Tommy P skrivet 15 augusti 2011, 21:48:13 PM
Står (eller stod för några veckor sedan) många uppställda i olika depåer runt om i Östergötland.
I Linköpings Kallerstad-depå står ganska många B9S i ett hörn tillsammans med några Carrus. I Norrköpingsdepån på Stohagsgatan står både B9S, Carrus och Mercor uppställda. I Finspång står äldre Carrus och Mercor uppställda. Alla verkar vara överskrivna på Veolia Fleet Management i Lund.

I daglig trafik i Linköping syns bara MAN och Solaris, förutom de gamla vanliga stadsbussarna.

B9S:erna borde ju (med tanke på ålder) inte vara omöjliga att sätta nånannanstans/sälja kan man ju tycka?!

Sven W

Hej

2692 var faktiskt ute i trafik idag i Linköping. Alltid något.

Hälsningar Sven

Walter

Fysiskt i Lund fanns åtminstone endast en eller två äldre bussar i Östgöta-lack för en vecka sedan.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Busster

I Finspång inne i garagen står det flera Scania Vest också, De ska transporteras till Hölö skroten om någon vecka eller så.

Tommy H

Kan bidra med en bild som visar en del av de B9S och Vest som står undanställda i Kallerstad-depån sedan drygt två månader. Svårt att få en överblick men jag fick det till 25-30 st bussar.


Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

Stefan P

Hej

Har man inte fått stadsbussar i  Norrköping över, när spårvägen byggdes ut i Norrköping?

mvh Stefan P