Sista försöket Mörby Centrum + Danderyd del 1

Startat av Gabi94, 05 februari 2011, 22:22:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gabi94

Hej igen, jag har tänkt o göra en SISTA försök, och om det blir nåt negativ om bilderna så slutar jag och fota och åker BARA bussar efter all problem.

Jag var ute i Norra länken samband med tunnelbanan, så jag åkte i väg och tog mittt sista försök där, ock jag kommer dela dom i två delar för att det blev 12 bilder sammanlagt, och dom var dom som jag vill läga ut.

Jag börjar med.

Keolis blåbuss 6611

Keolis 6025. BOZ 976 som det står med Regnr.

Keolis B9s tvilingar och en lille syster B7RLE

Keolis 6312

Keolis 6612, hade 2 stycken men valde en.

Keolis 5693 Regnr TXH 604

Keolis 3669 och 3651



Jag ville också ta kort på den här jag hoppas att ni godkänner den också.
En hjälpande Hand från keolis 5691, tog kort från sin syskon 5692.

Del 2 kommer nu, jag tog calkens tips att ta kort på dagsljus och de gjorde jag.

Jacob

Klart bättre!!! Synd bara du inte fick med hela den blåa B9S på bild 5. Annars mycket bättre :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Gabi94

Citat från: Jacob Almgren skrivet 05 februari 2011, 22:25:21 PM
Klart bättre!!! Synd bara du inte fick med hela den blåa B9S på bild 5. Annars mycket bättre :)

//Jacob

Jag har en till på den på samma läge fast med helabussen och en fastnade med bak kantens topp.

Mikey

Dessa bilder blev bättre!  :)

Älskar förövrigt nummerplåten på 6312  ;D

Tommy H

Mycket bättre bilder, med lite övning och tålamod så kan det bli riktigt bra!  :)

Och om du själv tycker det är kul med bussfoto så ska du absolut fortsätta, se inte alla kommentarer som negativ kritik utan ta till dig utav vad som sägs, allt går att vända till något positivt!
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

Gabi94

Tack så mycket, jag bryr mig inte nu så mycket om regnr:et nu ska bara fota bussar därför att jag gillade bussar jättemycket när jag var liten och bodde i Jönköping.

Ersa

Citat från: Gabriel 94 skrivet 05 februari 2011, 22:22:21 PM
Hej igen, jag har tänkt o göra en SISTA försök, och om det blir nåt negativ om bilderna så slutar jag och fota och åker BARA bussar efter all problem.

Det du gärna får sluta med är den där attityden. Ingen har bett dig sluta fotografera! Tvärtom har fler erfarna fotografer lagt ner en hel del tid på att formulera flera tips åt dig, så att du kan utveckla dig som fotograf. Men om du känner att du inte inte klarar av någon form av kritik, utan bara ser allt i svart eller vitt i form av antingen hurrarop eller "problem"... ja, då kan det bli svårt att agera i ett forum där alla deltagare har sina egna åsikter, samt har rätt att uttrycka sig.

Jag tycker bilderna blivit bättre. Byt ut telefonen mot en kompaktkamera och ta några steg tillbaka så blir de nog riktigt bra. :)

Gabi94


Gabi94

Citat från: Ersa skrivet 05 februari 2011, 22:35:18 PM
Det du gärna får sluta med är den där attityden. Ingen har bett dig sluta fotografera! Tvärtom har fler erfarna fotografer lagt ner en hel del tid på att formulera flera tips åt dig, så att du kan utveckla dig som fotograf. Men om du känner att du inte inte klarar av någon form av kritik, utan bara ser allt i svart eller vitt i form av antingen hurrarop eller "problem"... ja, då kan det bli svårt att agera i ett forum där alla deltagare har sina egna åsikter, samt har rätt att uttrycka sig.

Jag tycker bilderna blivit bättre. Byt ut telefonen mot en kompaktkamera och ta några steg tillbaka så blir de nog riktigt bra. :)

Jag ska sluta med attityden, men det blev chatig på dom missbildade, så jag gav en sista chans för att jag blev lite arg och sårad när jag gjorde tråden som jag la igår.

Gabi94

Jag har en till med rubriken '' Sista försöket Tekniska Högskolan del 2''.

Ersa

Citat från: Gabriel 94 skrivet 05 februari 2011, 22:38:23 PM
Jag ska sluta med attityden, men det blev chatig på dom missbildade, så jag gav en sista chans för att jag blev lite arg och sårad när jag gjorde tråden som jag la igår.

Tror du mina första trevande inlägg på detta forums föregångare var speciellt smarta och genomtänkta?  ;) Nej, det var de verkligen inte! Jag lyckades bryta mot både regler och netiketten, och det tog en hel del tid att lära sig tillräckligt med kunskaper att komma upp i samma kunskapsnivå som många här besitter. Men trots en hel del motgångar gav jag inte upp utan tog till mig av råden, vilket jag är glad för idag. Motgångar stöter man alltid på här i livet, men det är bättre att kämpa vidare än att ge upp.

Istället för att bli arg och sur över "måttliga recensioner" är det mycket bättre att ta till dig av råden du fått, och prova dig fram. En skådespelare som får en dålig recension efter en pjäs slutar ju inte att skådespela direkt bara för det. Sen tror jag att du har lite väl bråttom. Förvänta dig inga supersnabba förbättringar. Det tar tid att utvecklas som fotograf, och det är ingen här som förväntar sig att du eller någon annan ska vidareutvecklas på 2-3 dagar. Det är att ställa för höga krav på sig själv, om man tror det om sig själv.

Gabi94

Jag vet inte heller om jag bröt någar regler på mina första, för jag fick en hel bunt så delade jag upp de i tre delar, men sen visade Jacob sin första svep, och det var nog likadan som din och min första.

virtual1

Ser betydligt bättre ut! Men jag lovar att du vågar fota bussarna framifrån också, ingen förare kommer skjuta dig! =) - Nicka vänligt bara till dem och le så blir bilderna ännu bättre!

Ersa

Citat från: Gabriel 94 skrivet 05 februari 2011, 23:03:47 PM
Jag vet inte heller om jag bröt någar regler på mina första, för jag fick en hel bunt så delade jag upp de i tre delar, men sen visade Jacob sin första svep, och det var nog likadan som din och min första.

Nu missuppfattar du mig. Det var inte mina tidiga bildinlägg jag menade, utan rena textinlägg.

Gabi94

Jag håller mobilkamren vid magen så att dom tror att jag kollar på nåt annat, jag vågade med bild 1.