Huvudmeny

Omnilink CNG

Startat av Ronni Bjørn Svensson, 15 juli 2010, 18:45:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Om jag inte missminner mig, så var det väl diskussioner om att biogasen skulle hämtas i Stockholm och sedan köras till Visby eller har man lyckats lösa det problemet?

Andreas


bussgrabben


Mange_buss

Fast de kommer väl i trafik till hösten? Nu ska ju pumpen alldeles strax vara klar i Visby hamn... Menmen, man vet ju hur det är med kommuner...  ;)

Har sett de tre andra stå här i Visby... De regnummer jag uppfattat är ATZ 702 och EFK 807...

Mikael Ringmarck

Citat från: Lars Ödlund skrivet 16 juli 2010, 09:27:32 AM
Vad då?

Att hittills levererade Omnilink:ar står avställda och har aldrig tagits i trafik, och att detsamma kommer att gälla bussen på bilden?

Jag reagerade på att linkarna är avställda, trodde bolaget hade konkat eller så. Nu har jag fått svar på frågan iaf.   8)

Jan

Citat från: Magnus skrivet 15 juli 2010, 21:56:00 PM
Hur fungerar det egentligen när man transporterar gasbussar mellan fabrik och kund? Tankar dom fulltank med gas på fabriken och hoppas att på att det finns gasmackar längs vägen eller får den åka lastbil?

Idetta fall så är det inte så lång transport. Från fabriken till Gdansk färja till Karlskrona och sedan tomkörning till Oskarshamn båt till Visby.
I branschen 37 år

Martin Maltkvist

#21
Citat från: Ersa skrivet 16 juli 2010, 01:47:29 AM
Så fick man äntligen se hur en "SL-blå" 12-meters kortbuss ser ut!
*Host harkel...*

Det bör tilläggas att undertecknads fantasi ligger bakom denna bild...
;D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin