Veolia försvinner inte helt från Partille... (del 2)

Startat av virtual1, 24 juni 2010, 10:43:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Nå, inte plåtad i Partille, men ändock den busslinje som nu pratas om =)


yngrot

Mycket trevlig bild   ..  är det nån som provåkt dessa Solaris ???  Med tanke på vad det skrivits om andra bussars obekväma stolar...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mattias Andersson


yngrot

Ok man kanske får ta sig till götet en dag och kolla själv... Tyvärr finns inga frikort längre för oss...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Zella

Jag tycker dom ser lite lustiga ut i fronten... men hur dom är att köra samt förarkomfort vet jag inte.

Men bussen bakom ser betydligt bättre ut  :)

bjorkaan

Lustigt... Kanske borde kalla det nymodernheter. Alltid kul med lite spektakulära utseenden, allt är lite fyrkantigt med rundande kanter numera...

virtual1

Citat från: yngrot skrivet 24 juni 2010, 13:19:52 PM
Mycket trevlig bild   ..  är det nån som provåkt dessa Solaris ???  Med tanke på vad det skrivits om andra bussars obekväma stolar...

Ja, klart jag provåkte då jag var där =) - komforten var betydligt bättre än i Sthlms 12 metersvarianter, om det ryktet som skrevs här om tidigare att man vill satsa på 15 meters Solaris i innerstan (Sthlm) istället för de som nu försvann till Lidingö så blir det nog bra =)