Veolia Göteborg depå(er?)

Startat av Jonas Gustafsson, 03 maj 2010, 16:15:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Det har diskuterats tidigare här var Veolia ska ställa upp sina bussar för den nya trafiken i Göteborg men jag hittar inte tråden. Veolias hemsida ger inga besked. Tar man över Majorna och Lundby av GS Buss eller blir det helt nya depåer? Partilledepån övertas väl av Busslink?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Gunnar

Majorna, Lundby, Kville och Frihamnen blir de 4 depåer Veolia kommer att ha.

Brollan


Christer K

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 03 maj 2010, 16:15:49 PM
Det har diskuterats tidigare här var Veolia ska ställa upp sina bussar för den nya trafiken i Göteborg men jag hittar inte tråden. Veolias hemsida ger inga besked. Tar man över Majorna och Lundby av GS Buss eller blir det helt nya depåer? Partilledepån övertas väl av Busslink?

//Jonas G
Partille depån trodde jag ägdes av Linjebuss och sedan av Veolia när de tog över bolaget, vem äger fastigheten?

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

kurre

Depån skall ligga vid lagerhallen som brannn tidigare i Frihamnen, där Busslink har parkerat sina bussar för tillfället.

Veolia äger fastigheten i Partille och Busslink skall enligt rykten flytta in i Eliassons maskin i Partille