Eller, skulle jag ha lagt den i Busshistoria? [Bilder]

Startat av Carl Eric, 23 januari 2010, 15:36:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

När jag var ute och gick för nån vecka så hittade jag följande buss. Har ingen aning om vad den har haft för sig tidigare...





Finns tillfälligt på http://www.flickr.com/photos/46871595@N08/

Ha det!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Sven W

Hej

Jag skulle vilja föreslå att det kan vara en f d militärbuss. Liknande var vanliga en tid i den militära världen. Den saknar ju skyltskåp vilket kan styrka detta. Har/hade den dörrar, eller spår av sådana, på bakgaveln?

En annan möjlighet man tänker på är en gruvbuss från Kiruna.

Hälsningar
Sven


Ersa

Du noterade inte regnumret? Utan det lär det bli svårt för oss att gissa.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 23 januari 2010, 16:44:00 PM
Du noterade inte regnumret? Utan det lär det bli svårt för oss att gissa.
Nej, men jag kan gå och kolla det...

Den står precis där jag bor...

Citat från: Sven W skrivet 23 januari 2010, 16:43:22 PM
Hej

Jag skulle vilja föreslå att det kan vara en f d militärbuss. Liknande var vanliga en tid i den militära världen. Den saknar ju skyltskåp vilket kan styrka detta. Har/hade den dörrar, eller spår av sådana, på bakgaveln?

En annan möjlighet man tänker på är en gruvbuss från Kiruna.

Hälsningar
Sven

Jag såg inte om den hade dörrar, men jag kan kolla upp det...

MVH Calken

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: calken skrivet 23 januari 2010, 16:52:45 PM
Nej, men jag kan gå och kolla det...
Den står precis där jag bor...