Huvudmeny

Swebus 3890.....

Startat av Kvarne, 09 augusti 2007, 18:34:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: M224 skrivet 09 augusti 2007, 22:28:45 PM
Den var en särling hos Swebus Huddinge/Botkyrka. Det blir dyrt att ha endast ett exemplar av en buss.

Varför skulle det vara dyrare för Swebus då just systrarna finns i Kallhäll? =) - explain... - skulle expertisen inte
finnas i Botkyrka/Huddinge om nåt problem uppstår är det väl knappast problematiskt att höra av sig eller
ta bussen till Kallhälls-grabbarna o tjejerna?

M224

Citat från: virtual1 skrivet 09 augusti 2007, 22:45:27 PM
Varför skulle det vara dyrare för Swebus då just systrarna finns i Kallhäll? =) - explain... - skulle expertisen inte
finnas i Botkyrka/Huddinge om nåt problem uppstår är det väl knappast problematiskt att höra av sig eller
ta bussen till Kallhälls-grabbarna o tjejerna?

Jag vet inte hur jag ska förklara, men låt oss säga så här: Om bussarna står stilla så kostar dom pengar, om dom rullar så drar dom in pengar.
Att ha en speciell modell i sin depå som 3890 nu var och den krånglar så är det stor risk att man gör sig av med det svarta fåret. 3890 har ju brunnit det kanske ni inte vet? Systrarna kanske funkar mycket bättre vad vet jag. Att hålla på och ringa Kallhäll varje gång 3890 strular, det tror jag varken att verkstadspersonalen har tid eller lust med.

virtual1

Citat från: M224 skrivet 09 augusti 2007, 22:49:49 PM
Jag vet inte hur jag ska förklara, men låt oss säga så här: Om bussarna står stilla så kostar dom pengar, om dom rullar så drar dom in pengar.
Att ha en speciell modell i sin depå som 3890 nu var och den krånglar så är det stor risk att man gör sig av med det svarta fåret. 3890 har ju brunnit det kanske ni inte vet? Systrarna kanske funkar mycket bättre vad vet jag. Att hålla på och ringa Kallhäll varje gång 3890 strular, det tror jag varken att verkstadspersonalen har tid eller lust med.

Det har du säkert rätt i, men man kan ju å andra sidan tycka o tro att varför fick den inte leva tillsammans med systrarna om den nu var ett sånt svart
får i Huddinge? - hade väl vart enklast för Swebus att flytta den till Kallhäll så hade kunnig verkstadspersonal säkerligen fått den att rulla oftare o
mer smärtfritt än i Botkyrka/Huddinge???

M224

Citat från: virtual1 skrivet 09 augusti 2007, 22:58:34 PM
Det har du säkert rätt i, men man kan ju å andra sidan tycka o tro att varför fick den inte leva tillsammans med systrarna om den nu var ett sånt svart
får i Huddinge? - hade väl vart enklast för Swebus att flytta den till Kallhäll så hade kunnig verkstadspersonal säkerligen fått den att rulla oftare o
mer smärtfritt än i Botkyrka/Huddinge???

Absolut, jag har aldrig förstått mig på trenden att sprida ut saker. Alla tre borde givetvis tillhört Kallhäll. Men det är för enkelt...

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 09 augusti 2007, 22:12:12 PM
Stämmer inte, flera av 11XX-vagnarna är nu i Arrivas ägo o rullar fortfarande i Malmö...



Det är endast ett par vagnar kvar hos Arriva, och dom försvinner troligen nu när fler MAN sätts i trafik.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!