Kjellgrens & Strömstad-Tanum listor

Startat av Anders Lundén, 11 juli 2009, 17:47:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

#15
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 juli 2009, 22:41:50 PM
Det borde ha varit i augusti 2005, då Kjellgrens tog över Gustafssons linjetrafik och den senare bara behöll en turistbuss.
Numren 21-23 vid Gustafssons har använts på ett antal olika bussar. Senast på två olika generationer Setra S319UL. Den första generationen återlämnades till Evobus eftersom Gustafsson inte var nöjd med den. De rekonditionerades där och såldes sedan till Thygessons i Broby, där de enligt uppgift fungerat utan problem.

Nej !
Kjellgrens körde skolturen 374 redan före 2001.Men vid starten aug 95 körde Gustafsson.Det har funnits flera 374 obs!
Horredtrafiken körde ett halvår (jan 96-juni 96) en tur på 374-302 som gick Skene-Hillared.

Gustafsson och Horredstrafiken förvärvade som reservfordon (åt Älab) vardera en högbyggd Lathi (45023 resp 45077).
Gustafsson har haft lånevagnar också fö bl a en äldre Lathi som tidigare både Lidbergs och Löfta Trafik (ev Löfta Buss) hade tidigare.

Anders Lundén

Tackar för alla svar och kul även att läsa efterföljande diskussioner.

Kjellgrens THM151 utelämnade jag med flit då jag antog att den var avförd (avst sedan dec-08).

ST i Kungshamn hur många bussar hittade du där Micke?

// Anders


Greger Larsson

Antagligen ett enkelt skrivfel.. men 45004 hos Kjellgrens ska ha reg nr AGC166

Bussmicke

Citat från: Anders Lundén skrivet 14 juli 2009, 19:03:31 PM

ST i Kungshamn hur många bussar hittade du där Micke?

// Anders

ca. 8, bilder kommer till hemsidan senare i kväll.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

#19
Citat från: Anders Lundén skrivet 11 juli 2009, 17:47:05 PM
   
               
               
               
               
   Strömstad-Tanum Västrafikbussar            

               
   Strömstad-Tanum. Är denna buss Västtrafik eller till vad används den? Lack?            
   BGY872   K-Setra S416GT    2008

Denna buss är Västtrafikfärgad och användes på linje 871 Strömstad-Göteborg o åter. Kan vara en 419UL.Är inte helt säker på avvikelser hos Kässbohrer.         


Staffan Sävenfjord

Citat från: S Svensson skrivet 14 augusti 2009, 06:22:55 AM
      
Denna buss är Västtrafikfärgad och användes på linje 871 Strömstad-Göteborg o åter. Kan vara en 419UL.Är inte helt säker på avvikelser hos Kässbohrer.         



Det är en 416GT:
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

nimbra

Citat från: Ingemar skrivet 12 juli 2009, 19:18:48 PM
Troligen en rest från tiden då Söne hette Larssons Busstrafik, och hade betydligt färre bussar för västtrafik än vi har idag. Helt enkelt onödigt att två små bolag har en hel (radio)nummerserie var! Numer har Strömstad 1101 till 1120 och vi disponerar resten.
MVH Ingemar

Vad är detta för radionummer, vad används dom till ?