Värmlandsbilder del 3: Kristinehamn

Startat av Jonathan W, 21 november 2008, 20:41:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: JW skrivet 22 november 2008, 13:11:38 PM
Tackar för alla kommentarer.
Underbart! magnifikt!
Du har lyckats mycket bra med dessa bilder och för mig som bott i just Värmland (Sunne) är de extra intressanta.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Walter

Kul bilder där en del redan är historia!
Varken 4285,4286, 3781 eller 3507 finns kvar i trafik. Inte heller Van Hoolerna hos expressen finns ju kvar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jonathan W

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 23 november 2008, 00:50:51 AM
Underbart! magnifikt!
Du har lyckats mycket bra med dessa bilder och för mig som bott i just Värmland (Sunne) är de extra intressanta.
Tack

Jonathan W

Citat från: Walter skrivet 25 november 2008, 09:19:16 AM
Kul bilder där en del redan är historia!
Varken 4285,4286, 3781 eller 3507 finns kvar i trafik. Inte heller Van Hoolerna hos expressen finns ju kvar.
Tack. 3781 står dock skriven på Karlstad numera, men vet inte om den är i trafik.

Walter

Citat från: JW skrivet 25 november 2008, 16:12:18 PM
Tack. 3781 står dock skriven på Karlstad numera, men vet inte om den är i trafik.

3781 är i trafik, jag hade den noterad som avyttrad vilket ju besvisligen var fel.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Anders L

Verkligen härliga bilder. Värmlandsbussar kan man inte få för mycket av. Det är föresten jag som sitter bakom ratten på 3430. Ledsen Bussmicke att skyltningen är som den är, jag var inte riktigt beredd där tror jag. 3781 är en speciell historia. Jag körde upp den till Huddinge i somras. En månad senare så står den i Karlstad  ???. Det var meningen att den skulle avyttras. Busmarket hade t o m ett pris på den.


Jonathan W

Citat från: Anders L skrivet 25 november 2008, 20:46:27 PM
Verkligen härliga bilder. Värmlandsbussar kan man inte få för mycket av. Det är föresten jag som sitter bakom ratten på 3430. Ledsen Bussmicke att skyltningen är som den är, jag var inte riktigt beredd där tror jag. 3781 är en speciell historia. Jag körde upp den till Huddinge i somras. En månad senare så står den i Karlstad  ???. Det var meningen att den skulle avyttras. Busmarket hade t o m ett pris på den.


Tack. Jag kommer ihåg det inlägget från i somras så jag blev förvånad sen när jag såg att den flyttats till Karlstad.

Anders L

Ja och mest förvånad var nog jag. Kändes som väldigt bortkastat arbete. Men mest ledsen blev nog chefen som betalade mig för en heldag + bokade förstaklassbiljett på tåget hem (andraklass var slut eftersom det var dagen innan midsommarafton)  :).


Helge Alared

Verkligen härliga bilder. Värmlandsbussar kan man inte få för mycket av. Det är föresten jag som sitter bakom ratten på 3430. Ledsen Bussmicke att skyltningen är som den är, jag var inte riktigt beredd där tror jag. 3781 är en speciell historia. Jag körde upp den till Huddinge i somras. En månad senare så står den i Karlstad  . Det var meningen att den skulle avyttras. Busmarket hade t o m ett pris på den.


Haha...tyckte väl jag kände igen nunan bakom ratten på 3430!  ;D

4760 tappade jag glaset till destinationsskylten på i Khn...mycket glassplitter blev det!

/Helge

Jonathan W

Citat från: Helge Alared skrivet 26 november 2008, 16:39:42 PM
Verkligen härliga bilder. Värmlandsbussar kan man inte få för mycket av. Det är föresten jag som sitter bakom ratten på 3430. Ledsen Bussmicke att skyltningen är som den är, jag var inte riktigt beredd där tror jag. 3781 är en speciell historia. Jag körde upp den till Huddinge i somras. En månad senare så står den i Karlstad  . Det var meningen att den skulle avyttras. Busmarket hade t o m ett pris på den.


Haha...tyckte väl jag kände igen nunan bakom ratten på 3430!  ;D

4760 tappade jag glaset till destinationsskylten på i Khn...mycket glassplitter blev det!

/Helge
Tack.

Viktor



Anders L

CitatHaha...tyckte väl jag kände igen nunan bakom ratten på 3430!   

4760 tappade jag glaset till destinationsskylten på i Khn...mycket glassplitter blev det!

/Helge

Ja en så stilig nuna är väl svår att missa  ;).

När det gäller 4760 så tror jag att han som fick sopa upp glaset i ösregnet inte var så road  ;D.