Veolia Bussar i Malmö.

Startat av Möllers, 31 augusti 2008, 20:53:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


jocks74

tjusigt,hoppas det blir fler resor fram över :)

Möllers

Jodå blir Helsingborg i sept kanske Ängelholm med  ::)

jocks74


Möllers

mmm blir inte mer Malmö I år eller fall men nästa år kanske  ;)

jocks74

haha nä du har väl fått med de flesta bussarna där nu  :)

Möllers

ja nästan men kom ingen Scania ALB alls där trist  ;)

Cyklisten

Sen när har 3440 vita blinkersglas? Och vad gör linje 142 vid Centralen? Den går väl Södervärn-Bergsgatan-Drottninggatan-Sallerupsvägen  ???

Peter L

Citat från: Cyklisten skrivet 31 augusti 2008, 22:46:35 PM
Sen när har 3440 vita blinkersglas? Och vad gör linje 142 vid Centralen? Den går väl Södervärn-Bergsgatan-Drottninggatan-Sallerupsvägen  ???

Ska vi gissa att bussen ifråga har kommit in till Centralen som linje 141 och nu ska tomköra till Södervärn för att påbörja linje 142, alternativt köra förstärkning från Konserthuset? Det händer tyvärr relativt ofta att C90 i stället för att skylta företagsnamnet slänger på nästa destination istället.

yngrot

Cykelstället bak är det krav från länsbolaget??  Används de ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Rickardo

Citat från: yngrot skrivet 01 september 2008, 21:49:02 PM
Cykelstället bak är det krav från länsbolaget??  Används de ??

Inte jätteofta men det händer. Ja det är ett krav från Skånetrafiken. När en kompis skulle ta med en cykel på en av Swebus MAN-bussar mellan Malmö-Lund  på linje 130 fick hon som svar att "nej det har jag inte tid med" av chauffören. Hon kontaktade Skånetrafiken som gav henne ett frikort och ursäktade händelsen. Att det skulle vara brist på tid var inte sant utan mer ovilja eller okunskap från chaufförens sida
/Rickardo

virtual1

Du har inte tänkt att ge dig in i Blekinge eller Halland nåt då? - vet ju att du inte vill åka tåg, men till Blekinge/Halland borde du hinna även med buss under en dag!

Möllers

nja lite för långt då blir mossan mer oroligt  ;)

virtual1

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 september 2008, 23:28:18 PM
nja lite för långt då blir mossan mer oroligt  ;)

Men till Halmstad borde du väl hinna??? - det är ju inte överlångt från Landskrona! - inte mycket längre än till Trelleborg från dig faktiskt...

Möllers

#14
Hähä nu vill ni jag ska till stockholm i Blekinge o Halland kirstianstad blir mycket åka det stockholm kan man glömma allafall o halland med.
Men kristanstad o ystad o blekinge kan jag åka till i fram tiden ellerfall.
Stockholm ligger så långt ifrån min stad jag hade aldrig kommit hem igen alls hade åkte med Swebus Express då om jag skulle dit men man vet aldrig.
Man är bara 21år nu har hella liivet på mig ått besöka det nån gång  ;)
Har tänkt åka till Danmark med blev aldrig av.