GUB på Arlanda

Startat av Bussmicke, 11 april 2021, 13:41:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

De blev uppenbarligen ommålade efter hand, men gick de fortfarande bara till Arlanda?



Bussmicke

Nää, rullade på 110 till Storvreta bl.a.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

De där var speciella. Känns faktiskt synd att man inte tog sig tid att åka med dem.

Virtual1: En liten rättelse är att det där exporteringsföretaget i Handen hette(heter?)Seklitas/Busexport och hade(har?) inget att göra med Bustrade så vitt jag känner till.  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Nico

Jo, de var lite speciella överlag. Bl.a. var de (vill jag minnas) 20 m långa vilket gjorde dem ganska otympliga att köra i trängre miljöer. Var vägen dessutom lite kuperad (körde dem oftast på Täbylinjen när jag körde på FAC) kunde man få ett slags vågrörelse, som böljade fram och tillbaka i längdled, genom bussen. Däremot gick de mycket stabilt på motorväg.

Att många fann dem speciella och något aviga kan iofs. även till stor del berott på ovana. De flesta tjänster var det utsatt Volvo på så när man fick en av dessa så fick man tänka lite mer på hur det fungerade. I alla fall för min del körde jag dessa bussar alltför sällan för att bli bekväm med det, men i sak var det inga större fel på dem... bara man väl kom på var allt satt och knapparna gick.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

virtual1

Kvarne: Hmmmm... Bus Trade Center hette de nog under ett tag, tror t.o.m. att det stod så på skyltarna , även om det kanske var en kort stund och kanske inte då min bild togs - titta på SBH och du kan hitta många bussar som haft Bus Trade Center som ägare och sen nån månad/veckor senare så var det Seklitas under 2006...

Bussmicke

Vilken av alla var Busmarket då? Finns de kvar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Busmarket låg/ligger(?) granne med Volvo i Huddinge och har inget med Bustrade center att göra.
Numera gissar jag att Busmarket har mer fokus på verkstadstjänster än förmedling av uttjänta bussar.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk