Halt väder 2 feb+ lite olyckor och lite om eldrift

Startat av S Svensson, 02 februari 2021, 15:33:41 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Karsten

Dumsnålt vet jag inte. Anledningen till att "överutrusta" bussarna är ju i nio fall av tio att kunna nyttja dem effektivare. Antingen inom avtalet eller för att ha användning av dem efter avtalets slut.

Jag ser det knappast som ett problem att våra bussar generellt har lite bekvämare säten än tyska stadsbussar.

Citaro C2

Jag som är ute i SL-trafiken dagligen ser andra problem, ex att bussar beställs med högt insteg bak där barnvagnsplatsen är, enkeldörrar, bara en barnvagnsplats ex. Inte alls optimalt för många av de linjer som går i Stockholms stads ytterområden.

Orkar dock inte älta det mer eftersom merparten som skriver här inte förstår problemet eftersom de verkar leva i annan verklighet.

Jo

Då kan du ju i alla fall glädja dig av de nya vagnarna i t-banan med färre och hårdare säten och dessutom fler dörrar!

Citaro C2

Ja det var på tiden. Har man problem med att sitta på de stolarna i 20-30 min då har man inte mycket bekymmer i livet. Skolelever sitter på hårdare stolar (ofta av trä) hela dagarna 

admin

Lägger in en liten påminnelse om att inte spåra ur tråden för långt nu. Vill man prata hårda säten mm. så är det bättre att göra det i en ny tråd.