Bussar som stannat i växten

Startat av Lars Ödlund, 11 juni 2007, 21:33:49 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Bryter av Godsbussbilderna med några andra.


Swebus 0621 MB 1120 i Kolbäck vintern 1995


Swebus 1039 Volvo B9M46 Vest, foto depån i Älvsjö 1994, en trevlig buss som det blev många långturer med.


Swebus 3476 Vo B6F vanHool Alizee, foto depån i Västerås 1994, bussen kom till Swebus från Ingmans i Säffle

//Lars

Niklas Bygdestam

Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 juni 2007, 21:33:49 PM


Swebus 3476 Vo B6F vanHool Alizee, foto depån i Västerås 1994, bussen kom till Swebus från Ingmans i Säffle

//Lars



Jag fastnar lite speciellt för den här. En Van Hool är alltid en Van Hool och håller sin fina stil även när den byggs som en miniversion :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Wolfie

Det verkar som om det tidigare fanns fler små bussar som hade liknande utseende som sina större syskon. Nu verkar det som om det blir vanligare att de mest bara ser ut som förvuxna minibussar.

Walter

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 11 juni 2007, 21:43:37 PM


Jag fastnar lite speciellt för den här. En Van Hool är alltid en Van Hool och håller sin fina stil även när den byggs som en miniversion :)
,

Fastnade också för denna, ser nästan ut som en fullstor kaross med väldigt små hjul!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jocke Selling

0621 gick ett kortare tag som skolbuss i alunda om jag inte helt tar fel, och det vill jag ju ogärna tro.
skulle kunna ha varit 99/00 nånting.

mvh/JoSe