Bildsvep från Ostkustens Pärla (Västervik)

Startat av Christian Ljunggren, 09 juni 2007, 00:10:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Ljunggren



Veolia 1955 och 2820 vid Spötorget.


Veolia 2064 vid Resecentrum.


Veolia 2191 vid Resecentrum.


Veolia 2311 vid Resecentrum.


Swebus 6332 vid Resecentrum.

Mvh

Christian

RickardoF

Tack för underbara bilder från underbara Västervik ;D
Mvh Rickardo

Christian Ljunggren


Andreas Ljungqvist

Tack för dessa trevliga/snygga bilder, de va roligt att se bilder därifrån..

Krille

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 09 juni 2007, 00:10:55 AM



Veolia 2311 vid Resecentrum.

Jag röstade faktiskt på denna lack som Sveriges snyggaste. Mkt stilren !

/K

Sundås

Citat från: Krille skrivet 09 juni 2007, 08:41:08 AM
Jag röstade faktiskt på denna lack som Sveriges snyggaste. Mkt stilren !

/K

Men tänk när alla bussar kommer se ut såhär i länet. Nej usch, den är alldeles för skrikig. Här i Emmaboda får Dacke Buss gärna behålla sin blåa färg..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Walter

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 09 juni 2007, 00:10:55 AM





Veolia 2191 vid Resecentrum.


Veolia 2311 vid Resecentrum.


Mvh

Christian


Är det ljuset eller är det olika nyanser av gult?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Christian Ljunggren

Hej!

Starkt solljus på 2311 och skuggsida på 2191.
Bilderna är tagna vid samma tidpunkt.
På 2191:s bild syns 2311 skymta bakom.

Mvh

Christian

Bussmicke

Ang. det starka solljuset så kanske du skulle testa underexponera något nästa gång så inte färgerna bränner ut.
Bara ett tips i all välmening.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

HEJ

Måste få tacka för detta bildsvep. Volvo Säfflebussar i olika form och färg.
Alla är väl volvo även om alla inte har Säffle-kaross, om jag nu gissar rätt.
Ända bussen i bildvisningen som inte är volvo är Scania Maxci på bild 1. Men det är ju en Maxci och dom är inte helt fel dom häller.

Ögongodis helt rakt igenom! Tackar tackar!
MVH Filosofen Jona

Mikael Blom



Apropå Ostkustens pärla (håller med) kan jag inte låta bli att visa en reprisbild från Västervik och tiden innan SJ 2931 fick Swebus-lack. Sedan smälte den bättre in i mängden bland Kraftbussarna... ;)
Foto från maj 1990. 

/Micke

RickardoF

Snyggt snyggt! Kraftbuss verkade ha ganska blandad busspark. VanHool, Säffle, Ajokki, Delta Plan mm. Någon gammal Kraftbuss finns väl inte kvar i linjetrafik? Har Tjust Buss kvar den gamla VanHoolen i Krafbuss gamla och snygga färg?

Mvh Rickardo

Ola Almquist

Citat från: RickardoF skrivet 12 juni 2007, 21:14:54 PM
Snyggt snyggt! Kraftbuss verkade ha ganska blandad busspark. VanHool, Säffle, Ajokki, Delta Plan mm. Någon gammal Kraftbuss finns väl inte kvar i linjetrafik? Har Tjust Buss kvar den gamla VanHoolen i Krafbuss gamla och snygga färg?

Mvh Rickardo

Jodå, den stod vid garaget i Getterum i början av juli. Nej, det finns nog inte någon kvar i linjetrafik. Swebus 0766 (f.d. Kraftbuss 46) bör ha varit en av de sista, någonstans i Blekinge (eller gick den som skolbuss?).

M.v.h.
Ola

Niklas Bygdestam

Citat från: Mikael Blom skrivet 12 juni 2007, 00:21:21 AM


Apropå Ostkustens pärla (håller med) kan jag inte låta bli att visa en reprisbild från Västervik och tiden innan SJ 2931 fick Swebus-lack. Sedan smälte den bättre in i mängden bland Kraftbussarna... ;)
Foto från maj 1990. 

/Micke



Väldigt vad den bortersta bussen är lik dåvarande SJ-bussar i UL-trafik. Lite mer orange på denna men annars väldigt lik. Den kan inte ha ett förflutet från Uppsala?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mikael Blom

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 juli 2007, 20:23:29 PM


Väldigt vad den bortersta bussen är lik dåvarande SJ-bussar i UL-trafik. Lite mer orange på denna men annars väldigt lik. Den kan inte ha ett förflutet från Uppsala?

Nej, 2931 levererades till Jönköping i november 1988 för att gå i trafik på 325:an vilket den gjorde fram till sommaren 1992 då Jönköping blev av med Västervikskörningen. Bussen flyttades då över till 833:an där den gick tillsammans med Helsingborgs 2607.
2931 är för övrigt förmodligen den buss jag tillbringat flest km bakom ratten i. Jag har noterat 101 resor till Västervik i den samt ett okänt antal på 833:an. Slutade tyvärr notera vilka vagnar jag kört efter nyårsafton 1992, vilken tillbringades i just 2931.

/Micke