Sista Busslink-Neoplanen har rullat! (SL)

Startat av Kvarne, 07 juni 2007, 14:22:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

"Efter att ha avgått idag kl 09.45 från Fruängen till Gullmarsplan på linje 144 och därefter rullat in kl 10.27 i Hammarbyhallen togs vagn 7749 ur trafik som den sista Neoplanbussen i aktiv trafiktjänst. Bussen flyttades därefter omedelbart till JMR i Hammarby för demontering av PC-anläggningen."

Text: Mats Ekedahl, Busslink Söderort

Så var de äntligen borta. De kom, de krånglade och de försvann(till slut!)

Nu väntar export till sällare jaktmarker för alla utom 7731 som inväntar skrot...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Cero

Det var ju kul att jag fick en sista skymt av den då, för den kom inrullande i Fruängen för sin uppenbarligen sista avgång samtidigt som jag kom upp på t-baneplattformen.

Inte saknade av mig!

:D

/Cero

Niclas Wennerlid

Jag saknar inte heller dessa precis men man får väl åtminstånde säga att det var roligt med dessa som blandade upp vagnparken lite.

Mvh Niclas

Kvarne

Citat från: Cero skrivet 07 juni 2007, 14:28:26 PM
Det var ju kul att jag fick en sista skymt av den då, för den kom inrullande i Fruängen för sin uppenbarligen sista avgång samtidigt som jag kom upp på t-baneplattformen.

Inte saknade av mig!

:D

/Cero

Gratulerar! Tog du någon bild...?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cero

Citat från: Kvarne skrivet 07 juni 2007, 22:29:36 PM
Gratulerar! Tog du någon bild...?

Nej, tyvärr. Har inte för vana att fota tåg och bussar trots att jag är intresserad av dem. Hade jag vetat att det var sista rundan kanske jag hade slängt upp mobilen, men nu tänkte jag mera något i stil med "jaså, skräpet rullar än".

/Cero

Kvarne

7749 stod idag hos Busmarket...

Neoplanbussarna är sålda enl. uppgift.
Några skall till Ryssland(Sibirien, förmodlingen samma bussföretag som köpt och kör med Swebus Neoplan-vagnar)
Några skall till Polen.

Kvar i Söderort skall enl. uppgift bara vara 4 st som inväntar transport till Busmarket....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep