Swebus & Connex i Norrköping..

Startat av Bussmicke, 24 juli 2007, 23:45:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Lite garagebilder..
Var det inte detta år Swebus försvann från Ötraf?







//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

OSkar000

Det här var en trevlig morgonöverraskning :)

Jodå, det var 2004 som swebus försvann från ötraf. Återstår att se hur det går i nästa upphandling, Veolia gör ett bra jobb nu så jag ser gärna att de får fortsätta tillsammans med några av de mindre företagen som finns härikring.

Jan

Citat från: OSkar000 skrivet 25 juli 2007, 07:10:24 AM
Det här var en trevlig morgonöverraskning :)

Jodå, det var 2004 som swebus försvann från ötraf. Återstår att se hur det går i nästa upphandling, Veolia gör ett bra jobb nu så jag ser gärna att de får fortsätta tillsammans med några av de mindre företagen som finns härikring.
Menar du att Swebus inte gjorde ett bra jobb innan 2004?
I branschen 37 år

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

OSkar000

Citat från: Jan skrivet 25 juli 2007, 08:51:44 AM
Menar du att Swebus inte gjorde ett bra jobb innan 2004?

Jag har ingen aning om hur Swebus skötte sitt jobb när de hade trafik här eftersom jag aldrig åkte med dem eller hade någon kontakt med dem på annat sätt. Det enda jag vet är att de inte vann den senaste upphandlingen och därmed inte längre har någon trafik åt ötraf.

Axel

Jag har heller ingen aning, men minns att första omgången Linjebuss körde i Östergötland, hade dom samlat ihop alla möjliga sorters gamla vrak från hela landet. Ett eldorado för bussfotografer, men maken till brokig flotta har sällan skådats.

Min brasklapp lyder: eftersom jag inte åkte värst mycket där då, är detta med komfort och kvalitet bara rykten.

Oskar A

Citat från: Bussmicke skrivet 25 juli 2007, 00:06:48 AM
Lite garagebilder..
Var det inte detta år Swebus försvann från Ötraf?




Får tacka för trevliga bilder! Tycker det ser ut som att det är den numera Upplandsvagnen 3988 som skymtar till höger i bakgrunden.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/