Ceris-Puttar i blåbärsskogen

Startat av Marc, 21 juli 2007, 18:25:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Nåja, om någon heter Putte låter jag vara osagt, men uti blåbärsskogen ska de. Två Ceris bussar lastar asiater för vidare färd till bärskogen kring Fredrika.
Tycker synd om dem, det är samma visa år efter år. Väntar på de klassiska löpsedlarna i sommarens nyhetstorka: "Grundlurade"
"Vi vill hem" etc.

Två bilder:

35an är rätt buss med tanke på allt bagage, men vad finner vi bakom?


Jo denna!

/Marc

Jacob med C

Såg dom från jobbet(OKQ8 Rondelln i Övik) ikväll på E4:an norrut... Den nya AMF587 ser mycket snygg ut i Ceris Resor färg...
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Johan B

Hm, det skulle vara straffbart att inte välja hornspeglar på nya 9700. Helt klart ett nerköp för utseendet som blir ofullbordat på något vis. Misstänker att designern ritade bussen med de riktiga speglarna ;) först. 

j-a

Utseendet är inte allt på en buss,det finns många faktorer som påverkar utrustningen,pris,reservdelar ,lägerhållning på delar mm

Esbjörn

Citat från: Marc skrivet 21 juli 2007, 18:25:19 PM
Nåja, om någon heter Putte låter jag vara osagt, men uti blåbärsskogen ska de. Två Ceris bussar lastar asiater för vidare färd till bärskogen kring Fredrika.
Tycker synd om dem, det är samma visa år efter år. Väntar på de klassiska löpsedlarna i sommarens nyhetstorka: "Grundlurade"
"Vi vill hem" etc.

/Marc

Denna grupp skulle till trakterna kring Fredrika.

Jag har varit med och kört bärplockare under flera år och det verkar iaf som att den stora arrangör som anlitar Ceris är seriös. Många av de Thailändska bärplockarna återkommer år från år.

Tyvärr finns det ett antal ruttna blåbär till arrangörer som verkligen behandlar plockarna som skit...tråkigt men sant.

homer

Citat från: Johan B skrivet 22 juli 2007, 15:27:55 PM
Hm, det skulle vara straffbart att inte välja hornspeglar på nya 9700. Helt klart ett nerköp för utseendet som blir ofullbordat på något vis. Misstänker att designern ritade bussen med de riktiga speglarna ;) först. 

Jag misstänker att du själv inte kör buss, sidospeglar är verkligen att föredra, speciellt vid dålig väderlek

Martin Maltkvist

Citat
Jag misstänker att du själv inte kör buss, sidospeglar är verkligen att föredra, speciellt vid dålig väderlek
---
På vilket sätt?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

homer

jag kan inte tala för hela yrkeskåren utan bara för mig själv men när de är slask och skit så man måste använda torkarna är de väldigt ofta som speglarna ligger utanför torkarnas yta och man helt enkelt trycker ihop allting precis där man har sikten i spegeln, även när de regnar blir ju som sagt framrutan blöt men sidorutan klarar sig bättre

Martin Maltkvist

Citat från: homer skrivet 29 juli 2007, 23:35:11 PM
jag kan inte tala för hela yrkeskåren utan bara för mig själv men när de är slask och skit så man måste använda torkarna är de väldigt ofta som speglarna ligger utanför torkarnas yta och man helt enkelt trycker ihop allting precis där man har sikten i spegeln, även när de regnar blir ju som sagt framrutan blöt men sidorutan klarar sig bättre
---
Tack, nu klarnar det lite.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Esbjörn

Måsviongespeglarna är dessutom snordyra att byta...