"Dödsbussen" KR Trafik 181 idag|VARNING! STARKA BILDER!(7bilder)

Startat av Kvarne, 27 februari 2008, 16:12:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik N

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 01 mars 2008, 13:45:49 PM
På så vis, expressenartiklar läser jag inte alltför ofta, nu klarnar det lite.
Jag brukar inte heller läsa dom så ofta.. Här är artikeln, http://www.expressen.se/1.1065844

homer

Citat från: robbes skrivet 01 mars 2008, 12:30:11 PM
där inne råde det en sorts griftefrid anser många samt att de kan bli väldigt påminda där satt xxx xxxsson och han dog.


Så vi skulle göra som med estonia? låta bussarna ligga som två vrak längs med vägen då???

vesslan30

Det räcker att det finns gravljus där nu .. På 288 allså..  men vi kan ju göra som tyskarna sätta upp små kors

Staffan Sävenfjord

Citat från: robbes skrivet 01 mars 2008, 12:30:11 PM
förlåt en ot fråga här men vilken plats var det som de hade valt staffan?  Vet en plats i dalarna där det var en dödolycka med rätt stort antal dödade i och det var 6 juni 1981 i Hindsnåret. Min morfar körde persontåget som frontade med ett godståg där föraren körde mot rött.



Hade din morfar initialerna A W. Jag vill minnas att det var han som körde godståget, men jag kan röra ihop det med en annan olycka.
Bilden jag tänker på var tagen strax norr om Upplands Väsby, vid det som heter Skavstaby.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

robbes

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 mars 2008, 19:19:40 PM
Hade din morfar initialerna A W. Jag vill minnas att det var han som körde godståget, men jag kan röra ihop det med en annan olycka.
Bilden jag tänker på var tagen strax norr om Upplands Väsby, vid det som heter Skavstaby.


Nej min morfar  hade initialerna G R  som jag skrev redan innan s¨å körde han person dåget där en skolklass tror det var 13 åringa som satt i första vagnen men den klassen halverades i den olyckan.

Har en hel pärm med tidningsurklipp från den händelsen samt även foton från haveriutredningen etc. 

Olyckan inträffade den 6 juni 1981 på min morfars namnsdag till råga på allt. Han blev aldrig sig lik efter den olyckan kan jag tala om och året efter så gick han bort inte ens 60 år fyllda

S Svensson

Tror inte någon av personalen hade den uppgivna signaturen. Om vi skall dryfta olycksorsak så kan påpekas att signalsystemet var ur funktion pga åskväder enligt många uppgifter.SJ sände senare ut ännu tydlligare regler bl a att bandning skulle ske av ordergivning från fjb-central.


jesper@fordson

Kanske en dum fråga men varför kan jag inte se bilderna???
Lyckat första inlägg på ett forum föresten.
Måste säga att detta var ett mycket roligt forum som faller mig i smaken.

Jesper

Optimal

För att han som laddat upp bilderna, har nu tagit bort dom.

Mange_buss

Även om jag inte klan se bilderna, så låter det otroligt hemskt med blod på säten etc... Har djup respekt för samtliga inblandade.

För övrigt orsakade jag själv nästan en olycka, då jag gick lite för nära vägen vid Londonviadukten. Om jag hade haft huvudet 10 cm längre ut mot vägen, hade jag kanske inte suttit här och skrivit detta meddelandet idag. Det var nämligen en SL-ledbuss som kom i hög hastighet susande förbi.

R.I.P