Kundkontakt för 54 år sedan

Startat av Gunnar D, 25 augusti 2021, 11:02:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



Köpa biljett på SL H21 Capitol 25 aug 1967.
Någon som känner igen sig?

Mvh Gunnar

K R

Hej!

Något ska man väl tippa på...

Vi säger att platsen är Västerbroplan, att interiörbildens H21:a går på linje 36, samt att det kan vara en annan H21 i oxblodsfärg på linje 62 som syns i vänstra vindrutan.
Finnes utrymme för garderingar i tipset garderar jag i så fall linje 36 med 30 och linje 62 med 96.

mvh K R

zjbus

Tack Gunnar för din trevliga bild, endast en dryg vecka kvar med vänstertrafik.

Gunnar D

Citat från: K R skrivet 25 augusti 2021, 13:03:11 PM
Hej!

Något ska man väl tippa på...

Vi säger att platsen är Västerbroplan, att interiörbildens H21:a går på linje 36, samt att det kan vara en annan H21 i oxblodsfärg på linje 62 som syns i vänstra vindrutan.
Finnes utrymme för garderingar i tipset garderar jag i så fall linje 36 med 30 och linje 62 med 96.

mvh K R

Ok, tänkte kanske i första hand på killen som väl idag närmar sig de 60...

Bilden är mycket riktigt från linje 36 men från Hornstull riktning Söderhallen om jag minns rätt.

Mvh Gunnar

K R

Hej!

Jag tänkte faktiskt (efter att ha skrivit inlägget) på möjligheten att det kanske var killen på bilden som avsågs och inte fotoplatsen.
Passande klädd för dagens blötväder i Stockholm var denna parvel i alla fall för 54 år sedan...

Det är även snappat att bilden var från Hornstull. Tack Gunnar!

mvh K R

Svempa

Säker på Datum ? Upplever snö utanför och de är välklädda för Augusti .

Railmaster

Ja jag ser då inte någon snö!!!!!

JAB

Det skulle väl vara otänkbart 1967 för en så modemedveten dam att gå ut i snöblask utan stövlar/stövletter som räckte upp över vaderna.

Gunnar D

Citat från: Svempa skrivet 02 september 2021, 07:51:37 AM
Säker på Datum ? Upplever snö utanför och de är välklädda för Augusti .

Jo, 25 aug 1967 stämmer. Kollade med andra bilder och det var stundtals regn denna dag.

/Gunnar