Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Buss_Lund

Vet nån om Keolis har eller ska signera avtalet med Skånetrafiken och börja planera inför nya avtal?

Bältes-Assar

Du har ju själv konstaterat att de 10 dagarna med avtalsspärr har passerat... då finns ingen återvändo! Anbudet är bindande!

Ted Selander

Vy Buss AB har begärt överprövning av upphandlingen i Lund (buss+spårvagn). De är framförallt inte nöjda med utvärderingsmodellen gällande kvalitet.

Buzzlover

Enligt denna artikel:
https://www.bussmagasinet.se/2022/01/200-nya-elbussar-till-storstockholm/
Så blir det en väldigt mycket elbussar nu till nästa Sthlms-upphandling vilket är Råsta, minns inte om även Lunda inkluderas i den men det vet säkert andra medlemmar här.
Inlämning av anbud lär ju vara snart, tilldelning Augusti 2023 och trafikstart under 2024.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

virtual1

Om nu Vy överklagar, gjorde man det alltså inom 10-dagarstiden??

Buss_Lund

Det jag undrar med om 10 dagar överklaga gått ut men varför Vy skulle överklaga efter 10 dagar då de är försent att överklaga. Så vy har begärt överprövning till förvaltningsrätten ?

Ted Selander

Citat från: virtual1 skrivet 24 januari 2022, 16:37:25 PM
Om nu Vy överklagar, gjorde man det alltså inom 10-dagarstiden??
Det måste vi väl utgå från, jag har ingen närmare uppgift.

virtual1


Bussmicke

Ingen skräll eller så är man dålig förlorare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buss_Lund

Tråkigt 😟 så vi får se vad som hände sen men hoppas blir keolis som får Lund stadsbusstrafiken. Vy har misskött sitt uppdrag och bussarna i Lund sen 2013 där aldrig förändras sig utan mer sämre än bergkvarabuss har gjort i Lund. Iaf troligen är keolis ska vinna Lund

Walter

På viket sätt har Vy misskött uppdraget? Du får gärna motivera påståendet.

Låst artikel i Sydsvenskan tar också upp att det överklagats men inte mer.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss_Lund

#1661
Jag tycker att vy har inte gjort tillräckligt bra som bergkvarabuss gjorde under 2005-2013 och deras bussarna brukar går sönder hela tiden oftare jag har sett den del Vy bussarna gav upp sig på vägen. Jag har hört att vy Lund gett till förare lång schema dag och dela upp schema. Oftast är turerna är så sen. Vybuss har haft många vite av Skånetrafiken

Walter

#1662
Har ingen insikt själv eller vetskap om scheman men att restiderna ökat för resenärerna är för att kommunen med flera gräver upp många gator där bussar körs i en tidigare aldrig skådad omfattning.
Att de skulle ha en större mängd trasiga bussar än sin företrädare är inget som märkts och antalet viten är det bara dem som är insatta som faktiskt vet. 
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Att VY skulle missköta sina fordon kan jag inte hålla med om. Nu är jag förvisso inte en Lundabo, men av de gånger jag varit i Lund har deras MAN alltid varit fräscha. Jag har upplevt de som både rena och pigga. Visserligen har dagens MAN bussar en otroligt dålig sittkomfort, men det är inte mycket att åtgärda idag.
Att VY enligt uppgift har delade turer är inget unikt för dem, Nobina har det också, vilket man även fått motstå mycket kritik för.