4 gröna i Visby...

Startat av Ulf Berlin, 13 juli 2020, 22:02:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...som jag såg nu under vecka 27:

Bergkvara 732;f d Veolia/Transdev 3230 på Visby lågtrafiklinje 5(B)

Bergkvara 734;f d Veolia/Transdev 3232 ankommer Visby bussstn på"industrilinjen"3

Samma buss på anslutningsturen till färjan(Denna linje körs även med gula landsbygdsbussar som kommer att visas)

Bergkvara 737;F d Veolia/Transdev 1213 ankommer bussstn på huvudlinje 1

Bergkvara 735;F d Veolia/Transdev 1211 på linje 2(Vissa avgångar avgår inte från sina markerade hållplatser här ;)

Samma buss på linje 4 från Snäckgärdsbaden(Även denna linje körs ibland med gula bussar)

Dessa bussar har väl samtliga gått på olika ställen i Skåne tidigare?/Ulf

Mattias Petersson

Dom gröna gott i Trelleborg nån i Kristianstad har dom inte råd lacka om bussarna?
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

zjbus

Är det någon idé att kosta på 10 år gamla bussar en ny lack när det inte ser ut att finnas något behov utav det?

Kristofer

Varför ska en fattig regionkommun lägga pengar på att kräva omlackering till blått när grönt fungerar lika bra?

Gula landsbygdsbussar kan för övrigt även ses på linje 3, inte bara på 4 och 6. På helgerna körs samtliga turer på linje 4 och 6 av landsbygdsbussar. Det som är nytt i det nya avtalet är att man kör landsbygdsbussar på 4:an, där har de inte synts till tidigare
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Mattias Petersson

Dom kan säkert köra många år till är ju Solaris tänkt på våra solaris i Landskrona är nu 18 år gamla rullar på än visst är ju trådbussar.
Gotlands Kommun är dom inte gula i lacken.
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Ersa

Tänk på att det är ett treårskontrakt, och ingen av dessa fordon lär vara planerade att stanna mycket längre än så. Angående yttre färgen på bussarna tror jag regionen och resenärerna har många andra önskemål, som kommer långt före såna krav.

Ulf Berlin

Ja,jag blev nog lite förvånad över att det var en grön som kom på linje 3,men det är kanske mest
på morgonturerna som det körs gula på den?/Ulf

Kristofer

Ja nu under sommaren är det gult på morgonen och grönt på eftermiddagen på linje 3
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Bussmicke

Trevligt bildsvep.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.