Veolia numrerar om..

Startat av Brollan, 27 augusti 2010, 17:22:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

..det verkar som Veolia håller på att numrera om de boggibussar som de överetog från GS i början på sommaren.
Såg 3778 fd 0305 och 3781 fd 0308 på stan idag.




j***a cyklist ;)




Någon som vet varför ???

Walter

Man kom på att man redan hade en serie med likadana bussar som det fanns plats kvar?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

forthemoment

Jag som hoppades att vi hade fått en eller två Volvo till när jag såg den idag vi behöver mer Volvo så man slipper Solaris!
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

cobra_81

Hur har veolia tänkt här när dom numrerar om? Dom har redan en buss som heter 3778 (BWD 703) som rullar i herrljunga under Holms Busstrafik. Så nu har dom 2 bussar som heter 3778 Grattis veolia  :)
MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

S Svensson

Citat från: cobra_81 skrivet 27 augusti 2010, 21:47:54 PM
Hur har veolia tänkt här när dom numrerar om? Dom har redan en buss som heter 3778 (BWD 703) som rullar i herrljunga under Holms Busstrafik. Så nu har dom 2 bussar som heter 3778 Grattis veolia  :)

Troligen är det bussen i Herrljunga som "felnumrerad".
Sedan har jag ett minne av att 0300-serien en gång i tiden var Scania (t ex i Varberg på sin tid). 

cobra_81

Bussen i herrljunga kom samtidigt som sina syskon i borås 3738-3778. Holms har även veolias 0230 (BWT607). Så den i GBG ska nog ha ett annat nummer. :)
MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

Jonas Gustafsson

Antingen har man inte riktigt koll (dubbelnumrering har hänt mer än en gång förut hos LB/Connex/Veolia) eller så har man tänkt att Holms-bussen inte tillhör Veolia, så den får byta nummer. (Har den inte ett Holmsnummer också? 14 eller så har jag för mig...)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussfanatikern

I så fall så lär väl bussarna ha nummer 3778-3787.