Huvudmeny

Nytt till GUB

Startat av Bese001, 13 februari 2020, 13:45:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Hej!

Passerade planen där gamla Swebus/Nobinadepån låg och hittade följande nya MAN A23 Led Biogas:

456: HNF 59T
457: BBE 34S
458: RRP 46H
460: OZM 23J
461: SOK 55M
HDM 59 U var ej märkt. Det bör finnas en 455 och 459 också, varav HDM 59U är en.
Dessa 6 bussar är påställda 2020-02-06/07 enl bilregistret.

Ska bli spännande att se vad de ersätter. MAN A21 31X kanske? Flera av dem stod bredvid, dock fortfarande påställda.
Eller så är det en utökning?


caa

Ersätter 31X serien. 314, 315, 318, 319 är avrustade redan.

Svenn Erik Nielsen

hej alla

Her är dom alla 8 i föjge Svensk Busshistoria:
455  WSG 78L
456  HNF 59T
457  BBE 34S
458  RRP 46H
459  WBY 28S
460  OZM 23J
461  SOK 55M
462  HDM 59U

Svenn Erik

AO

Är det den äldre versionen av Lion´s City eller den nya?

Gano

#4
Tyvärr den äldre.




Adminåtgärd: Citat av föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

CW66

#5
Intressant är dock att bussarna är byggda i Ankara, Turkiet. Troligen har man flyttat över de "gamla" modellerna till Turkiet, åtminstone vad gäller A23, till förmån för att bygga nya 12C och 18C i Polen.

Bussarna körs 2500-3200km på landsväg beroende på om de åker färja Grekland-Italien samt vilken övrig väl man väljer att transportera dem upp till hamnen i Gdansk, Polen fvb Nynäshamn.





Adminåtgärd: Citat av föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Niklas Bygdestam

#6
Kan det verkligen vara lönt att köra dem på färja mellan Grekland och Italien? Från Turkiet borde det vara smidigast att antingen köra dem via Bulgarien, Rumänien, Ungern och vidare uppåt. Eller via Bulgarien, Serbien och vidare uppåt.




Adminåtgärd: Citat av föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.