Huvudmeny

YBuss 3 nyskrapad

Startat av a32, 11 juli 2010, 18:54:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32

Gick av en slump förbi Westins kontor i Ulvsunda i dag när Ybuss 3 (BNR 020) kör in med skrapad högersida och krossad ytterruta.
Föraren slår av den trasiga rutan och sopar ihop glaset.
Är tydligen en beställningskörning för ett rederi, någon som vet var det hände och med vad?










Vid utfarten stod Håbo Buss (WZO 246) och vilade sig....







/a32   ;)

Jacob med C

Citat från: a32 skrivet 11 juli 2010, 18:54:49 PM
Gick av en slump förbi Westins kontor i Ulvsunda i dag när Ybuss 3 (BNR 020) kör in med skrapad högersida och krossad ytterruta.
Föraren slår av den trasiga rutan och sopar ihop glaset.
Är tydligen en beställningskörning för ett rederi, någon som vet var det hände och med vad?










Vid utfarten stod Håbo Buss (WZO 246) och vilade sig....







/a32   ;)
Ybussen ägs av Byberg & Nordin.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Du behövde väl inte citera alla fem bilderna? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Kan man inte köra boggi eller glömmer bort att man har boggi, eller blir påkörd så kan sånt hända :P

groenis

Teorin är en "närgången"stolpe det är sällan som en boggie skapar sådana krafter att bara en ruta "går".
Eller så kan det vara glasbristning.

/Lennart

Ersa

Citat från: Jim skrivet 11 juli 2010, 22:24:14 PM
Kan man inte köra boggi eller glömmer bort att man har boggi, eller blir påkörd så kan sånt hända :P

Ett inlägg ur SL-synvinkel? "Glömma bort" att man har boggi? Öhh?
Förarna på B&N samt Westin kan då definitivt köra boggi. Kör de någonsin något annat än boggibussar?

Robert Brink

CitatFörarna på B&N samt Westin kan då definitivt köra boggi. Kör de någonsin något annat än boggibussar?

Fast det är skillnad ändå, om man är van Citylinerförare, och sen kliver in i en Volvo av denna modell! Citylinern är kortare och kan nästan köras som en Maxci!!! :o

För övrigt, kan jag tänka mig, att det var byggnadsställningen vid högersvängen ner på Torkel Knutsson Gatan från Hornsgatan som tagit rutan!
Den ska undvikas, man måste ta ut svängen extremt mycket och inte bara kolla neråt i backspegeln, eftersom byggställningen vid Hemköp sticker ut  ungefär i fönsterhöjd! Tidigare har nästan alla svenska bussar fått order om att köra ett varv runt kvarteret, men nu går inte det längre, pga ett arbete vid korsningen Rosenlundsgatan-Krukmakargatan där jag bor!

//R

Jacob

Citat från: Robert Brink skrivet 13 juli 2010, 22:20:34 PM
Fast det är skillnad ändå, om man är van Citylinerförare, och sen kliver in i en Volvo av denna modell! Citylinern är kortare och kan nästan köras som en Maxci!!! :o

Cityliner finns i boggie också..

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Blue

Citat från: Robert Brink skrivet 13 juli 2010, 22:20:34 PM
Fast det är skillnad ändå, om man är van Citylinerförare, och sen kliver in i en Volvo av denna modell! Citylinern är kortare och kan nästan köras som en Maxci!!! :o

För övrigt, kan jag tänka mig, att det var byggnadsställningen vid högersvängen ner på Torkel Knutsson Gatan från Hornsgatan som tagit rutan!
Den ska undvikas, man måste ta ut svängen extremt mycket och inte bara kolla neråt i backspegeln, eftersom byggställningen vid Hemköp sticker ut  ungefär i fönsterhöjd! Tidigare har nästan alla svenska bussar fått order om att köra ett varv runt kvarteret, men nu går inte det längre, pga ett arbete vid korsningen Rosenlundsgatan-Krukmakargatan där jag bor!

//R

Tänkte också på den svängen men där brukar det ta innan axlarna och inte efter. Dessutom är den här ju skrapad på sidan också.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Robert Brink

CitatCityliner finns i boggie också..

Jo, men jag tänkte på den äldre varianten med boggie, den är inte lika lång! Det är helt klart mindre överhäng med en Cityliner av tidigare generationen, den sveper inte alls lika mycket! Jag har kört ett antal, och även långboggie! Det var därför jag skrev, att det är nästan som att köra Maxci! ;)

CitatTänkte också på den svängen men där brukar det ta innan axlarna och inte efter. Dessutom är den här ju skrapad på sidan också.

Det är sant! Det var säkert någon annanstans det hände, men jag bor precis i kvarteret, och ser problemet i just den svängen...

//R