Huvudmeny

Arla morgonstund

Startat av a32, 06 november 2008, 16:44:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32


Brommahallen i morse

/a32   ;)

Walter

Usch vad kallt! Tur man sitter inne i värmen!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cero

Brrr. F.d. karstadsvagn om jag inte missminner mig.

Walter

Citat från: Cero skrivet 06 november 2008, 17:02:11 PM
Brrr. F.d. karstadsvagn om jag inte missminner mig.

stämmer, brevid står väl en fd Gävlevagn eller fd Skövdevagn?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

a32

Skönt att promenera när det är sånt här väder.... tyst och lugnt och lite svalt  ;)

Zella

Individen som skymtas i höger sida skulle jag lätt skänka lite värme till  :)

Fredde

#6
Verkligen, vi i Gävle saknar dessa Scania MaxCI.... Men ersättarna fr Kalmar & Jönköping är inte dåliga heller!!!
Nu har Gävle bara en vagn (4460 fr östersund) som inte har öppningsbara fönster eller AC, så nästa sommar blir iaf svalare när man åker, då dom gamla Scania MaxCi bussarna saknade öppningsbara fönster och taklucka bak här kan vi snacka bastu, har mätt upp 41 grader bak i en av dessa för flera år sedan, å sånt är absolut ingen bra åkkomfort...

Givet gäller detta Gävles Kortvagnar förutom ledbussarna 4990-4993....  Boggeiebussarna saknar öppningsbara fönster.... Men jag förmodar att alla stadsbussar from sommaren 2010 med nya avtalet även har klimatanläggning samma som länsbussarna har enl nya avtalet from juni 2009!!!

76

Citat från: a32 skrivet 06 november 2008, 17:10:57 PM
Skönt att promenera när det är sånt här väder.... tyst och lugnt och lite svalt  ;)

Visst finns det en charm att promenera till jobbet en sån här morgon, om det bara inte vore så förbannat halt. Minusgrader i vägbanan och dimma i luften är en mycket lurig kombination. Jag blev överlycklig när jag hittade en gata med fjärrvärmekulvert under, där gick det att gå normalt.

Lyckades ta mig till jobbet helskinnad, däremot så gjorde jag en praktvurpa på centralstationen under lunchrasten, ett par uniformsbyxor strök med i fallet   :-\

Simon A

Citat från: Fredde skrivet 06 november 2008, 18:27:35 PM
Verkligen, vi i Gävle saknar dessa Scania MaxCI.... Men ersättarna fr Kalmar & Jönköping är inte dåliga heller!!!
Nu har Gävle bara en vagn (4460 fr östersund) som inte har öppningsbara fönster eller AC, så nästa sommar blir iaf svalare när man åker, då dom gamla Scania MaxCi bussarna saknade öppningsbara fönster och taklucka bak här kan vi snacka bastu, har mätt upp 41 grader bak i en av dessa för flera år sedan, å sånt är absolut ingen bra åkkomfort...
När pappa jobbade sommaren -94, när det var extremt varmt, mätte kollegan han löste av(kollegan hade med sig en termometer) upp till 60 grader i förarbåset. Pappa sa att det gick åt 1,5 liter vatten bara sträckan City- Nyby. Sen höll han på sådär och fyllde på varje gång han kom till ändhållplatserna. Värst var sträckorna från en ändhållplats till ändhållplats då vattnet hann ta slut innan City. Då är det varmt!

//Simon

Oskar A

Citat från: 76 skrivet 06 november 2008, 18:55:34 PM
Visst finns det en charm att promenera till jobbet en sån här morgon, om det bara inte vore så förbannat halt. Minusgrader i vägbanan och dimma i luften är en mycket lurig kombination. Jag blev överlycklig när jag hittade en gata med fjärrvärmekulvert under, där gick det att gå normalt.

Lyckades ta mig till jobbet helskinnad, däremot så gjorde jag en praktvurpa på centralstationen under lunchrasten, ett par uniformsbyxor strök med i fallet   :-\

Ja, jag såg dig när du nästan var framme vid jobbet runt kl. 04.30 imorse. :)
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

a32

Citat från: Walter skrivet 06 november 2008, 17:10:38 PM
stämmer, brevid står väl en fd Gävlevagn eller fd Skövdevagn?

Individen t.h är 0584

Var det nån som fick full rad?  ;)