Eftermiddagsrusning vid Gullmarsplan (15 bilder)(Omni-boggier? Åh nej!)

Startat av Andreas91, 16 december 2010, 17:56:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gabi94

Citat från: Andreas91 skrivet 17 december 2010, 09:26:22 AM
Det är helt ok.  :) Det glädjer mig att någon vill använda en av mina bilder som profilbild.


Jag ville ha den, för den var fin och jag bor i Södertälje så jag ville ha den.

Andreas91

Citat från: Gabi94 skrivet 17 december 2010, 10:56:47 AM

Jag ville ha den, för den var fin och jag bor i Södertälje så jag ville ha den.

Du behöver inte förklara för mig varför du ville ha den. Du får ha den som profilbild, jag menar verkligen det jag sade. Tack för att du gillade bilden!  :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Andreas91 skrivet 16 december 2010, 20:33:55 PM
Åh, jag misstänker att det var du som stod o fotograferade på andra sidan gatan med systemkameran! :D Trevligt att råkas, får jag säga lite så där i efterskott. ;D Jag skall försöka sticka dit imorrn igen och göra ett nytt försök - nu när jag vet att de har förekommit en del nu på senaste tiden, så blev jag taggad på att verkligen hitta en.  :P Ha det bra o fortsatt lycka med jakten!  ;) Härligt med 7474 också. Ser fram emot att få se dessa i innerstan så småningom.  :)

Tack för ett mycket trevligt bildsvep! Kul att du fick tag i Ösmos "nya" boggiebuss 3284 på linje 811.
7474 tillhör ju Frihamnen. Har Frihamnen turer på Lidingölinjer eller är bussen tillfälligt flyttad till Lidingö?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Andreas91

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 17 december 2010, 11:06:15 AM
Tack för ett mycket trevligt bildsvep! Kul att du fick tag i Ösmos "nya" boggiebuss 3284 på linje 811.
7474 tillhör ju Frihamnen. Har Frihamnen turer på Lidingölinjer eller är bussen tillfälligt flyttad till Lidingö?

Tack så mycket! :D Jag vet inte hur situationen är på Lidingö just nu, dvs. om Solarisbussarna fortfarande inte är i trafik. En av de åtminstone då utlånade bussarna till Lidingö, var just Keolis 7474. Skulle iaf gissa på att det kan vara därför, men jag är inte hundra.  :)

Ersa

Citat från: Andreas91 skrivet 16 december 2010, 17:56:18 PM


Verkar inte finnas något vidare engagemang att fixa till denna i grönvit Nobinadesign. Jag antar att det beror det på att både loggorna och den röda randen är lackade direkt på fordonet och därför dyra att få bort? Men det vore ju smidigt om man kunde klistra på en bredare grön rand direkt ovanpå den röda, samt pensla på lite vit färg på den blå randen. Därefter montera stora dekaler med Nobinaloggan ovanpå Swebushjulen. :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Andreas91 skrivet 17 december 2010, 11:15:16 AM
Tack så mycket! :D Jag vet inte hur situationen är på Lidingö just nu, dvs. om Solarisbussarna fortfarande inte är i trafik. En av de åtminstone då utlånade bussarna till Lidingö, var just Keolis 7474. Skulle iaf gissa på att det kan vara därför, men jag är inte hundra.  :)

Intressant! Tack för svaret.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.