Stockholm, Göteborgs resan!

Startat av LinusG, 30 maj 2007, 11:14:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LinusG

Här kommer som utlovat bilderna från min resa för någon vecka sedan!
Dock är det bara våra egna bussar som blivit fotade!

Men håll till godo.. Tips emottages tacksamt för förbättringar


Granbergs Buss 36 och 56 står och blir städade vid livgardet i Stockholm


Granbergs Buss 51, 36 och 30


Granbergs Buss 51 har fått dekal på sidan


Granbergs Buss 51 och lite av 36


Granbergs Buss 51 och 36


Granbergs Buss 30, 51, 56, 24 och 36 står uppställda och väntar på körning ute vid Långedrag i Göteborg


Samling i väntan på att resenärerna skulle springa Göteborgs varvet


Granbergs Buss i kolonn på väg till Borås


Granbergs Buss 51 som Konferans buss


Granbergs Buss 51 blir använd av Staben


Granbergs Buss uppställningsplatsen ute vid Långedrag

Hur gör ni t.ex för att få Copyright skydd på era bilder? Antar att ni använder nått bildredigerings progg.. Men vilket är enkelt och bra?

Ha en trevlig dag

//Linus

Cero

Citat från: LinusG skrivet 30 maj 2007, 11:14:42 AM


Hur gör ni t.ex för att få Copyright skydd på era bilder? Antar att ni använder nått bildredigerings progg.. Men vilket är enkelt och bra?

Ha en trevlig dag

//Linus

Själv är jag inte så avancerad utan för att få text på de (tyvärr få) bilder jag lägger upp har jag hittills använt kamerans eget redigeringsprogram. I mitt fall är det Olympus eller Fujis. Dessutom går det att lägga in enkel text i paintprogrammet som medföljer Windows. Planer finns på Photoshop men än så länge saknas tiden att börja leka med fotoprogram.

/Cero

Patrik

Mycket snygga bilder med najsiga bussar, synd att jag inte kan se bildernas högra kant på denns lilla skärm  ;)

Jag använder Photoshop till att lägga in bildtext med Copyright-tecknet.

LinusG

Citat från: Patrik skrivet 30 maj 2007, 11:41:09 AM
Mycket snygga bilder med najsiga bussar, synd att jag inte kan se bildernas högra kant på denns lilla skärm  ;)

Jag använder Photoshop till att lägga in bildtext med Copyright-tecknet.

Men nu är väl inte bilderna stora?!?
Jag har ju förminskat dom till 30% av dess ursprung! Men jag kanske måste ta ner dom ytterligare lite då?

Muk

Snygga bilder. jag gillar speciellt den dekaltrimmade Setran.  ;D 

Patrik

Citat från: LinusG skrivet 30 maj 2007, 11:42:55 AM
Men nu är väl inte bilderna stora?!?
Jag har ju förminskat dom till 30% av dess ursprung! Men jag kanske måste ta ner dom ytterligare lite då?


Det behöver du inte göra, det är forumets fel att skärmar med upplösningen 1024x768 inte kan se bildernas helhet som är bredare än typ 750px.

LinusG

Aha då fortsätter jag köra på den här storleken.. :)

Andreas Ljungqvist

Mycke härliga bilder, härligt att få se lite av din/er vardag.. Storleken är toppen.. Mera..

LinusG

Tackar för responsen ..   
Mer bilder kommer dock hade jag inte så mycket mer bussrelaterat från denna resa..
Men detta har gett mersmak..

//Linus

Johan B

Mycket trevligt bildsvep. Då bör de ha varit er jag mötte på Västerleden Frölunda Torg då för några veckor sen? Inte ofta man ser Granbergs i stan så man reagerade ju lite extra ;).

LinusG

Det var alldeles säkert oss du mötte.. Antar att vi såg vilsna ut! :P

//Linus