Roslagsbanans ersättningstrafik

Startat av Carl W, 06 augusti 2007, 15:58:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl W

Roslagsbanans ersättningstrafik körs som bekant av Veolia. Denna pågår t o m den 30 september. Men hur löser Veolia detta efter den 20 augusti? Då övergår ju bussar och personal till Busslink.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Carl W skrivet 06 augusti 2007, 15:58:07 PM
Roslagsbanans ersättningstrafik körs som bekant av Veolia. Denna pågår t o m den 30 september. Men hur löser Veolia detta efter den 20 augusti? Då övergår ju bussar och personal till Busslink.

Det gör väl ingen skillnad att Råsta övergår till Busslink. Man hade hur som helst fått placera extra bussar och förare i Stockholm för att klara av den här ersättningstrafiken.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Carl W

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 augusti 2007, 16:03:23 PM
Det gör väl ingen skillnad att Råsta övergår till Busslink. Man hade hur som helst fått placera extra bussar och förare i Stockholm för att klara av den här ersättningstrafiken.


Så Veolia kommer alltså ta in bussar och förare från övriga Sverige?

Bussmicke

Har man inte den där ersättningspolen att tillgå?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 06 augusti 2007, 17:11:08 PM
Har man inte den där ersättningspolen att tillgå?

Ingen aning. Men några SL-röda bussar borde väl inte Veolia ha efter den 20 augusti?

Svenn Erik Nielsen

Roslagsbanans ersättningstrafik körs som bekant av Veolia. Denna pågår t o m den 30 september. Men hur löser Veolia detta efter den 20 augusti? Då övergår ju bussar och personal till Busslink.

Hej alla

Vilken sträkning är det denna gang??

Svenn Erik

Fredrik Gelin

Denne gang og de neste to årene er det banen til Österskär som er formål for opprustning.

Bussar finns det även efter att Råsta tas över av Busslink eftersom Busslink inte tar över alla bussarna i Råsta.
Knepigare kan det bli att bemanna bussarna, men det har de säkert tänkt på eftersom Veolia känt till problemet åtminstone sedan de började köra ersättningen...
//Fredrik

virtual1

Citat från: Carl W skrivet 06 augusti 2007, 15:58:07 PM
Roslagsbanans ersättningstrafik körs som bekant av Veolia. Denna pågår t o m den 30 september. Men hur löser Veolia detta efter den 20 augusti? Då övergår ju bussar och personal till Busslink.

Vilka individer är det som brukar rulla på dagarna nu där? - inte sett många bilder...

Bussmicke

Jag har inte ens haft en tanke på att fara dit, får ta en tur nån dag..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl W

Citat från: virtual1 skrivet 06 augusti 2007, 20:39:34 PM
Vilka individer är det som brukar rulla på dagarna nu där? - inte sett många bilder...

SL-röda trängselbussar av märket Volvo.

Jessika

Citat från: virtual1 skrivet 06 augusti 2007, 20:39:34 PM
Vilka individer är det som brukar rulla på dagarna nu där? - inte sett många bilder...

Bytet sker på Galoppen. Det intressanta är att det inte är från busshållplatsen på Marknadsvägen utan på andra sidan järnvägen. Här är några snabbt tagna bilder när jag var på språng (Hade inte tid att rusa över för att få bra bilder av bussen).
/Jessika







Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico


Har någon eller några bilder i nallen så jag kanske hinner få loss dem under natten. Har nämligen själv varit ute och larvat där i förra veckan när det råkade bli förarbrist... och jag tydligen ansågs utgöra ett fullgott substitut.  :o

Vad gäller Veolias ersättningstrafik i övrigt så är det väl just nu lite ovisst efter att man gick och köpte PTG. Ersättningstrafiken ligger dock på Veolia direkt och inte på Råsta och fortsätter alltså på annat vis. Tanken var ju att man skulle utgå från Huddinge med ett antal äldre ledvagnar. Bl.a. var ju 0781, 0782, 4963-4935 överförda till detta och stod och väntade in den 20/8. Nu när 4964 gick åt skogen så får man nog fortsätta att leta, men t.ex. 4900, 4901, 4910-4915 samt 4950-4960 kommer nog att finnas tillgängliga då Veolia kan välja att behålla dessa ett tag till.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman