From Stockholm with love!!

Startat av Marc, 05 augusti 2007, 18:34:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Som tidigare nämnts hölls igår den årliga Pride Paraden genom Stockholm City. Fantasifullt nog, så stod det eftermiddags sightseeing på min körorder.  ;D  Lycka till säger jag bara. Sightseeingen blev till fots och själv parkerade jag på en fin åskådarplats vid Strömkajen.
Alla gjorde då inte samma val...


Sightseeingbussarna försökte in i det sista, men slutligen fick även de snällt ge upp.


Kollega från Traveller som precis landat från Amsterdam med en grupp testar nya alternativa parkeringsplatser.


En tysk som missat att informera sig om trafikläget.


Sist en äkta OT-bild till er som undrar varför halva stockholms trafik stängs av...men detta kallar jag för trängsel!!

Här hamnade jag. Hoppas fler kan fylla på med bilder från omläggningarna i övriga stan!

Ante

Citat från: Marc skrivet 05 augusti 2007, 18:34:48 PM
Som tidigare nämnts hölls igår den årliga Pride Paraden genom Stockholm City. Fantasifullt nog, så stod det eftermiddags sightseeing på min körorder.  ;D  Lycka till säger jag bara. Sightseeingen blev till fots och själv parkerade jag på en fin åskådarplats vid Strömkajen.
Alla gjorde då inte samma val...


Sightseeingbussarna försökte in i det sista, men slutligen fick även de snällt ge upp.


Jo tack... I fredags fick man berätta för några oroliga förare av Open-Topbussarna vilken väg paraden skulle ta :)
Trevliga bilder!

/A

Jonatan

Sjyssta bilder Marc. Jag var inte långt därifrån. Körde shuttle Stadsgården 160 till Strömgatan t.o.r. (Körde kortvagn btw...  :)) Det gick ju bra, fram till strax efter kl. 14 ungefär... Kändes lite hopplöst att hitta alternativ färdväg för att få tillbaka kryssningsresenärerna. Att starta från Operan via Regeringsgatan ut till Hamngatan verkade bra tills vi kom fram till att paraden gick Hamngatan ner från Sergels torg.

Hittade till slut vägen Malmtorgsgatan till Vattugatan och ut på Centralbron den vägen. Var inte mycket plats över där bland felparkerade bilar men det gick. Dessutom fick ju amerikanerna och britterna på kryssningsfartyget Silver Shadow (var mycket gamlingar) uppleva köerna på trånga Centralbron. Tur att det var ett litet fartyg så det inte var så många som skulle tillbaka.

/ Jonatan

Marc

Tackar!
Jo, det var allt en fin soppa i city ändå fram emot 17-tiden!

LinusA

Mycket trevliga bilder!!

Fast det verkade som att de planerade omläggningarna i city fungerade väl, tycker jag. Bortsett från att SL inte klarar att ge vettig information till sina trafikanter -- ens när det är planerade evenemang som det här. Visst, hållplatserna var skyltade, men man hade missat mycket info. Tur att vi förare fick tjocka häften så vi kunde slå upp och berätta för alla som stod och väntade på tex 4:an vid Södra Stn...

Körde ett par varv på 59:an och 55:an efter att paraden var över, herrej***ars vad mycket skräp det låg längs paradgatorna. Hornsgatan, Strömkajen, Kungsträdgårdsgatan var stora soptippar... Helt otroligt. Någon som lyckades få bilder på detta elände?

/L

Bussmicke

Tyvärr jobbade jag, annars hade jag nog också tagit bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.