Mindre bussar i Västergötland (Närtrafik etc)

Startat av Mikael T Nilsson, 05 augusti 2007, 18:22:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer några bilder på mindre bussar i Västergötland. Först en buss från Forellenresor, eller Aktiebolaget Forellen som det står i Bilregistret. Bussen ser ut att vara inregistrerad i maj i år.

Jag har aldrig sett busstypen förut. Jag kan utläsa att det är en Iveco Rapido.



En av Orusttrafikens skolbussar.



En av Orusttrafikens färdtjänstbussar i Orusttrafikens färgsättning.



I Västtrafikområdet finns ett stort antal närtrafikbussar. Vissa är vita med blå text och Västtrafikdekaler (buss, båt, spårvagn) och andra är blå med vita dekaler, precis som de större bussarna. Mariestads Taxi har valt den vita varianten. I t ex Uddevalla kör Orusttrafiken med den blå varianten. Även Tjörns Omnibustrafik kör med blå färdtjänstbussar. På Orust kör Orusttrafiken med sin egen färgsättning. Vissa närtrafikbussar har dessutom gula registreringsskyltar (för taxi). Hur kommer det sig att man valt olika utföranden på närtrafiken?

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Norrortsmicke skrivet 05 augusti 2007, 18:22:09 PM


Här kommer några bilder på mindre bussar i Västergötland. Först en buss från Forellenresor, eller Aktiebolaget Forellen som det står i Bilregistret. Bussen ser ut att vara inregistrerad i maj i år.

Jag har aldrig sett busstypen förut. Jag kan utläsa att det är en Iveco Rapido.

Dessa bussar byggs av Remont i Slovenien och säljs genom Gunnar Jansson på Svenska EA-Bussar i Örebro. Den är faktiskt inte så ovanlig. Jag har visat bilder på flera sådana här i forumet.
Tack för trevliga bilder!
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mikael T Nilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 05 augusti 2007, 20:03:44 PM
Dessa bussar byggs av Remont i Slovenien och säljs genom Gunnar Jansson på Svenska EA-Bussar i Örebro. Den är faktiskt inte så ovanlig. Jag har visat bilder på flera sådana här i forumet.
Tack för trevliga bilder!

Hej,

Tack för de kompletterande uppgifterna! Jag har nog missat dina inlägg där du visat den här busstypen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.