Bussar med akterreklam hos Västtrafik under sommaren.

Startat av Mikael T Nilsson, 05 augusti 2007, 18:14:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Under sommaren har det dykt upp reklam i aktern på ett antal av Swebus vagnar som kör för Västtrafik. De har fått reklam från trakten.

Swebus 5538 och 5539 i Skövde har fått reklam för Läckö slott och Ernst Billgren.



Swebus 6750 har fått reklam för Svensk fastighetsförmedling i Mariestad.



Swebus 5780 i Trollhättan har fått reklam för konsert med Ronander och Rickfors.
Notera att 5780 och 6750 har olika placering på grillen på vänster sida samt att 6750 har gastank(?) på taket och färre fönster. I övrigt ser bussarna snarlika ut.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

Är båda 12 liters eller har en av dem 7?

de på taket skulle jag gissa är AC även den stora

Zella

Fyyy va fult...  :o :(  jag gilla inte att man täcker upp hela bakpartiet med reklam... en skylt på bakluckan är okej... men inte så som på bilderna...  :)


Johan B

Citat från: homer skrivet 05 augusti 2007, 20:48:00 PM
Är båda 12 liters eller har en av dem 7?

de på taket skulle jag gissa är AC även den stora

Boggievagnarna är 12-liters och lådorna på taket är AC. Den mittersta är en B7:a, notera skillnaderna på kylargallret samt påfyllningen för kylvätska på bakstammen på 7-litern. Denna låda är inte AC, Volvos nya fläktanordning är dock förvillande lik en av Sütraks lådor (de avlånga på boggievagnarna är också Sütrak fast av annan modell). Den understa är en B10BLE CNG, lådan på taket är i detta fall alltså gastank. 

Brollan



5780 levererades ursprungligen till Göteborg. Den främre behållaren på taket är gastankarna, här tillsammans med 845 på Kruthusgatan.

Mikael T Nilsson

Citat från: Mats475 skrivet 06 augusti 2007, 15:58:05 PM


5780 levererades ursprungligen till Göteborg. Den främre behållaren på taket är gastankarna, här tillsammans med 845 på Kruthusgatan.

Tack för Göterborgsbilden!

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Brollan

Citat från: Norrortsmicke skrivet 07 augusti 2007, 08:22:05 AM
Tack för Göterborgsbilden!



Tackar, bilden togs sista dagen som Swebus körde i Göteborg,under kvällen och natten fylldes gården av GS nya bussar. ;)