2 bilder från Frölunda Torg

Startat av sonatarctica, 04 augusti 2007, 00:06:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

sonatarctica

Tjenare! Jag är ny här på Bussnack, men det är mycket trevligt att nu blivit medlem här :). Jag var på Frölunda Torg idag och tog lite bilder, lägger upp 2 st nu.
Ha de Fint // Sonata


En fin Den Oudsten Alliance, en av favoriterna :)

Mycket vacker Volvo, absoluta favoriten ;)

Trier

Välkommen till forumet och kul med bilder från Frölunda!

//Mr T

sonatarctica

Citat från: Trier skrivet 04 augusti 2007, 00:16:12 AM
Välkommen till forumet och kul med bilder från Frölunda!

//Mr T

Tack tack :)

Bussmicke

Instämmer, även jag la nyss ut från samma plats.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

sonatarctica

Citat från: Bussmicke skrivet 04 augusti 2007, 00:24:35 AM
Instämmer, även jag la nyss ut från samma plats.
Okej de låter trevligt!

Zella


Simon A




En fin Den Oudsten Alliance, en av favoriterna :)
[[/quote]
Håller med om att det var en mycket häftig bild, dum fråga men vad är det för märke? Den Oudsen Alliance?
Välkommen till forumet

MVH Simon A

Johan B

Citat från: Simon A skrivet 04 augusti 2007, 23:27:08 PM

Håller med om att det var en mycket häftig bild, dum fråga men vad är det för märke? Den Oudsen Alliance?
Välkommen till forumet

MVH Simon A

Den Oudsten heter märket, en numera konkursad holländsk tillverkare. Alliance är karossnamnet, i ledutförande är det kompletta namnet Alliance City B93. Dessa har motorer från DAF men GS har även et år nyare med gasmotorer från MAN, de bussarna ska vi inte prata vidare om :-X.

Simon A

Citat från: Johan B skrivet 05 augusti 2007, 17:17:07 PM
Den Oudsten heter märket, en numera konkursad holländsk tillverkare. Alliance är karossnamnet, i ledutförande är det kompletta namnet Alliance City B93. Dessa har motorer från DAF men GS har även et år nyare med gasmotorer från MAN, de bussarna ska vi inte prata vidare om :-X.
Tack så mycket för svaret. Då vet jag :)

Mikael T Nilsson

Citat från: sonatarctica skrivet 04 augusti 2007, 00:06:25 AM
Tjenare! Jag är ny här på Bussnack, men det är mycket trevligt att nu blivit medlem här :). Jag var på Frölunda Torg idag och tog lite bilder, lägger upp 2 st nu.
Ha de Fint // Sonata

Mycket vacker Volvo, absoluta favoriten ;)

Hej,

Fina bilder! Håller med om att Volvo 9700 är en mycket vacker busstyp. Jag ser att du har fotograferat Orusttrafiken 356.

Vänliga hälsningar,

Micke
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Zella

På tal om Orusttrafiken... är alla deras färgexpresser aoutomatare eller föremommer växel osså  ???

Johan B

Citat från: Zella skrivet 05 augusti 2007, 21:35:55 PM
På tal om Orusttrafiken... är alla deras färgexpresser aoutomatare eller föremommer växel osså  ???

I-Shift i alla förutom några 8700:or på Grön, vet ej vilka, samt de två första 8500:orna på Grön vars nummer jag ej kan i huvudet som har ZF-automater. Vad det är för växellåda i de nya "Express"-stripade 8500:orna låter jag däremot vara osagt men jag skulle tro att det är I-Shift även där.

Patrik Henriksson

Citat från: Johan B skrivet 05 augusti 2007, 23:12:07 PM
I-Shift i alla förutom några 8700:or på Grön, vet ej vilka, samt de två första 8500:orna på Grön vars nummer jag ej kan i huvudet som har ZF-automater. Vad det är för växellåda i de nya "Express"-stripade 8500:orna låter jag däremot vara osagt men jag skulle tro att det är I-Shift även där.

61-70 har ZF eftersom det inte gick att kombinera I-Shift och AdBlue på lågentréchassi när dessa byggdes. Det har Volvo dessbättre löst, så alla våra övriga 8500, 8700 och 9700 med tolvlitersmotor från 2004 och framåt har I-Shift.