Bussfoton från Bohuslän på västkusten !!

Startat av at1981, 30 juli 2007, 13:33:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Tjenare!


Här får ni se diverse bussfoton som jag har tagit. Bilderna är i full storlek och det blir 6 antal bilder som visas här nedan :).


Bilderna:

Bild från Gustavsberg på Orust: (Bild nr 1)


Bild från Rönnäng på Tjörn: (Bild nr 2)


Bild från Bohuslän på fastlandet: (Bild nr 3)


Bild från Bohuslän på fastlandet: (Bild nr 4)


Trafikstockning på E6 riktning söderut: (Bild nr 5)


Trafikstockning på E6 riktning söderut: (Bild nr 6)



_________________
MVH Alexander från Värmdö
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bussmicke

Minska åtminståne ned bilderna till 900 pixlars bredd.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: at1981 skrivet 30 juli 2007, 13:33:38 PM

Bild från Bohuslän på fastlandet: (Bild nr 3)


Bild från Bohuslän på fastlandet: (Bild nr 4)




_________________
MVH Alexander från Värmdö

Den första av dessa två bilder är väl tagen vid Bokenäs skola (ser ut att stå det på hållplatsen).
Den andra någonstans mellan Hallinden och Gläborgsmotet?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Johan B

Trevligt med Västkust och bonus med Bohuslän. Visst är det Bokenäs skola Jonas. Bussen bakom Lejan är anslutande 845:a från Grundsund.

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas Gustafsson

Nästan men inte riktigt. Bilden är vad jag kan se tagen vid Håby alldeles norr om Munkedal. Vägen rasade strax söder om Munkedal.

(Håby är ett typiskt "proppställe" eftersom motorvägen norrifrån tar slut här. Om man avskyr att sitta i kö kan man komma förbi på småvägar. Det tar antagligen minst lika lång tid men man rullar i alla fall. Inget att rekommendera för bussar och långtradare, dock.)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

Citat från: Johan B skrivet 31 juli 2007, 02:07:38 AM
Trevligt med Västkust och bonus med Bohuslän. Visst är det Bokenäs skola Jonas. Bussen bakom Lejan är anslutande 845:a från Grundsund.

Leja? Det är väl Strömstad-Tanum Busstrafik XLB 602?
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Niklas Bygdestam

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 31 juli 2007, 11:36:53 AM
Nästan men inte riktigt. Bilden är vad jag kan se tagen vid Håby alldeles norr om Munkedal. Vägen rasade strax söder om Munkedal.

(Håby är ett typiskt "proppställe" eftersom motorvägen norrifrån tar slut här. Om man avskyr att sitta i kö kan man komma förbi på småvägar. Det tar antagligen minst lika lång tid men man rullar i alla fall. Inget att rekommendera för bussar och långtradare, dock.)

//Jonas G



När blir man av med "proppstället" mellan Håby och Munkedal då och får motorväg där istället?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas Gustafsson

Nästa sommar enligt skyltar längs vägen. Då är det motorväg hela vägen mellan Vellinge och Rabbalshede.

Rogstad-Dyne blir klart senare under 2008 och Svinesund-Solli på Norgesidan blir väl också klart någon gång under nästa år.

Mellan Vellinge och Oslo kommer då endast att återstå Rogstad-Rabbalshede, men det lär väl dröja några år eftersom vägens sträckning genom världsarvsområdet i Tanum varit synnerligen omdebatterad.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 01 augusti 2007, 00:03:42 AM

Mellan Vellinge och Oslo kommer då endast att återstå Rogstad-Rabbalshede, men det lär väl dröja några år eftersom vägens sträckning genom världsarvsområdet i Tanum varit synnerligen omdebatterad.

//Jonas G

Å andra sidan är ju denna bit av vägen av förhållandevis hyfsad standard.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

nimbra

Bild nr:4 ser ut att vara tagen mellan Stranderäng och Skorv  :)

Johan B

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 31 juli 2007, 23:24:00 PM
Leja? Det är väl Strömstad-Tanum Busstrafik XLB 602?
//Jonas G

Så noga tittade jag. Det händer att Leja sticker ner till Bokenäs efter avslutad tur i Torp för att hjälpa 840 och 841 mot Uddevalla. När jag såg en Setra tog jag för givet att det var deras :-[.